کسر حق بیمه کمتر از حداقل حقوق قانونی امکانپذیر نیست

بیمه با اشتغال و به طور مستمر بوجود می آید، اشتغال فرد باید در مراجع قانونی به اثبات برسد بنابراین صرف اعلام کارگر یا تایید کارفرما دایر بر کارکرد موجب پذیرش سازمان وایجاد سابقه نخواهد بود.

کاربری نوشته است: ” من سال ۸۳با پایه حقوق۱۰۰ هزار تومان (ان موقع پایه حقوق قانون کار ۱۰۶۶۰۲۰ ریال بود) در یک انتشارات کار میکردم. در سال ۸۴در همان انتشارات با پایه حقوق ۱۲۰ هزار تومان کار میکردم (پایه حقوق قانون کار ان موقع ۱۲۲۵۹۲۰ ریال بود). در این مدت من قرار داد کاری داشتم ولی بیمه ام را کارفرما از همان اول گفت من نمیتوانم رد کنم و برای همین من فقط حقوق میگرفتم-با ۸ ساعت کار روزانه و در ایام تعطیل رسمی هم تعطیل بودیم- ولی الان که سال ۹۵ هست میخواهم ان را احیا کنم
حاضرم با قرار داد که دستم هست به تامین اجتماعی مراجعه و فرم درخواست برای تکمیل سنواتم بدهم و حتی جریمه و حق بیمه را خودم پرداخت کنم.حدود ۳ میلیون تومانی دستم هست که حقم را احیا کنم و جریمه بدهم.اما سوالم این هست که ایا من میتوانم با داشتن برگه قرار داد انتشارات که حقوقش کمتر از حقوق پایه ان موقع بود و بیمه هم نداشتم این سالها یعنی ۸۳و۸۴ را خودم با مراجعه به تامین اجتماعی به سنوات بیمه ام اضافه کنم و ایا امکان پذیر هست؟ هزینه اش چقدر میشه؟ چیکار باید بکنم و راهکار چیست؟”
در این باره روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی پاسخ داد:

خیر، اولاً بیمه با اشتغال و به طور مستمر بوجود می آید، ثانیاً اشتغال فرد باید در مراجع قانونی به اثبات برسد بنابراین صرف اعلام کارگر یا تایید کارفرما دایر بر کارکرد موجب پذیرش سازمان وایجاد سابقه نخواهد بود.

البته می توانید مدارک خود را به شعبه تامین اجتماعی ارائه فرمایید که در صورت احراز اشتغال برای شما سابقه منظور و به کارفرما هم اعلام بدهی می شود. در صورتی که از انجام این عمل نتیجه ای نگرفتید باید به هیاتهای حل اختلاف وزارت کار مراجعه و از کارفرمای خود در مورد اجرا نکردن ماده ۱۴۸ قانون کار شکایت کنید. مبنای کسر حق بیمه نباید از حداقل حقوق کمتر باشد بنابراین تخلف کارفرما در عدم پرداخت حقوق قانونی شما موجب نمی شود که سازمان تامین اجتماعی از حداقل مربوطه کمتر از شما حق بیمه وصول کند. در هر صورت کسر حق بیمه کمتر از حداقل حقوق قانونی امکان پذیر نیست.

منبع» خبرآنلاین

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. با سلام
    اینجانب چندی سالی در یک پمپ بنزین کار میکردم چون سر کارم همیشه با پول بود کارفرما از ما ۳۰ میلیون سفته گرفت تا ضمانتی برای پول جایگاه باشد بد از چند سال ما را اخراج کرد حالا سفته های ما را نمیدهد میگوید باید امضای تسویه بدهید چکار کنیم

دکمه بازگشت به بالا