تعدیل نرخ عوارض وصولی حمل و نقل کالا از شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی

نوع:تصویب نامه و تصمیم نامه

مواد مرتبط با سایر قوانین: سابر قوانین

شماره: ۷۵۴۶۶۰

تاریخ: ۰۷-۰۷-۱۳۹۵

 

سازمان برنامه و بودجه کشور

 وزارت راه و شهرسازی

 

شورای اقتصاد در جلسه مورخ ۲۲-۶-۱۳۹۵ درخواست شماره ۰۲-۱۰۰-۳۲۷۳۲ مورخ ۲۰-۵-۱۳۹۵ وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اصلاح بند (۲) مصوبه شماره ۶۳۸۹۱۴ مورخ ۴-۵-۱۳۹۵ شورای اقتصاد درخصوص تعدیل نرخ عوارض وصولی حمل و نقل کالا درکشور از شرکت های حمل و نقل بین المللی را به استناد بند «ب» ماده (۱۶۳) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران به شرح ذیل بررسی و مورد تصویب قرار داد .

– وزارت راه و شهرسازی(سازمان راهداری و حمل­ و نقل جاده ­ای) مکلف است تمامی مبالغ عوارض وصولی از ناوگان ایرانی و خارجی در قلمرو کشور جمهوری اسلامی ایران را به عنوان بخشی از منابع پایدار به حساب سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نزد خزانه­ داری کل کشور واریز و بر اساس بودجه مصوب سالانه برای مصرف توسعه ایمن ­سازی، نگهداری وبهره­ برداری شبکه راه­های کشور هزینه نماید.

– سایر مفاد مصوبه شماره ۶۳۸۹۱۴ مورخ ۴-۵-۱۳۹۵ به قوت خود باقی است.

محمدباقر نوبخت

شماره:۶۳۸۹۱۴

تاریخ:۰۴-۰۵-۱۳۹۵

شورای اقتصاد در جلسه مورخ ۲۸-۲-۱۳۹۵ درخواست شماره ۰۲-۱۰۰-۴۹۲۶۳ مورخ ۴-۹-۱۳۹۴ وزارت راه و شهرسازی درخصوص تعدیل نرخ عوارض وصولی حمل و نقل کالا در کشور از شرکت­های حمل و نقل بین المللی به مبلغ دویست (۲۰۰) ریال به ازای هر تن – کیلومتر راه به استناد بند «ب» ماده (۱۶۳) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران بعنوان عوارض حمل و نقل کلیه کالاهای ترانزیتی اعم از نفتی و غیر نفتی در قلمرو کشور جمهوری اسلامی ایران توسط ناوگان ایرانی و خارجی جاده ای مشروط به رعایت موارد ذیل بررسی و مورد تصویب قرار داد:

  1. اخذ نرخ عوارض وصولی حمل و نقل کالا در داخل کشور از شرکت­های حمل و نقل بین­ المللی حداکثر به مبلغ یکصد و پنجاه (۱۵۰) ریال به ازای هر تن- کیلومتر به استثناء جاده های روستایی و عشایری توسط وزارت راه و شهرسازی – سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تعیین میگردد.

۲.وزارت راه و شهرسازی مکلف است تمامی مبالغ عوارض وصولی از ناوگان ایرانی و خارجی در قلمرو کشور جمهوری اسلامی ایران را بعنوان بخشی از منابع پایدار به حساب خزانه­ داری کل کشور واریز و بر اساس بودجه مصوب سالانه برای مصرف توسعه، ایمن سازی،نگهداری و بهره برداری شبکه راه های کشورهزینه نماید .

۳.در اجرای این مصوبه رعایت کلیه قوانین ومقررات مربوطه الزامی است.

۴.دستگاه اجرایی موظف است گزارش عملکرد را هر شش ماه یک بار به سازمان مدیریت و برنامه­ ریزی کشور و سایر مراجع ذیربط ارسال نمایند.

محمدباقر نوبخت

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا