تسلیم اظهارنامه دوره‌ی دوم (فصل تابستان) سال ۹۵

نوع:دستورالعمل

مواد مرتبط با ارزش افزوده: ۲۱

شماره:۵۱۷-۹۵-۲۶۰

تاریخ: ۱۲-۰۷-۱۳۹۵

دستورالعمل

 

۵۱۷ ۹۵ ماده «۲۱» قانون مالیات بر ارزش افزوده الف

 

 

مخاطبین اصلی/ذینفعان

رئیس محترم امور مالیاتی شهر و استان تهران

مدیران کل محترم امور مالیاتی استان­ها

مدیران کل محترم مالیات بر ارزش افزوده شهر و استان تهران

مدیر کل محترم امور مالیاتی مؤدیان بزرگ

 

موضوع

 

تسلیم اظهار نامه دوره دوم (فصل تابستان) سال ۱۳۹۵

با توجه به اینکه آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره دوم (فصل تابستان) سال ۱۳۹۵ روز پنج شنبه مورخ ۱۵-۷-۱۳۹۵ می­ باشد، لذا ضروری است کلیه ادارات کل امور مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده ضمن رعایت مفاد اطلاعیه مندرج در سامانه عملیات اینترنتی مالیات بر ارزش افزوده در راستای ارائه خدمات بهتر به مؤدیان محترم مالیاتی، اقدامات ذیل را معمول نمایند:

۱.جهت تسهیل امور مؤدیان، کلیه واحدهای خدمات مؤدیان، می­بایستی به طور تمام وقت آماده پاسخگویی و ارائه خدمات در طول مدت تسلیم اظهارنامه باشند.

۲.ادارات کل امور مالیاتی ضمن اطلاع­ رسانی مفاد اطلاعیه مذکور به مؤدیان محترم و نصب آن در ادارات امور مالیاتی اقدام نمایند.

۳.جهت تسهیل امور مؤدیان،ساعات حضور کلیه کارکنان بخش مالیات برارزش افزوده در روز پنج­شنبه مورخ ۱۵-۷-۱۳۹۵ از ابتدای وقت اداری لغایت ساعت ۱۸ خواهد بود. بدیهی است در خارج از ساعات اداری معمول تعداد و ترتیب حضور همکاران با توجه به حجم عملیات و … به تشخیص مدیران مربوطه تعیین خواهد گردید.

۴.ضروری است همکاران در حوزه­ های مختلف ستاد معاونت مالیات بر ارزش افزوده سازمان با حضور دراوقات کاری اعلام شده برای ادارات کل و آمادگی کامل، نسبت به پشتیبانی کامل عملیات واحدهای اجرائی اقدام نمایند.

۵.ادارات کل امور مالیاتی مکلفند ترتیبی اتخاذ نمایند تا صرفاً مؤدیانی که شرایط پرداخت نقدی و یا ترتیب پرداخت مالیات ابرازی اظهارنامه دوره مورد نظر را مطابق اطلاعیه مندرج در سامانه مالیات بر ارزش افزوده را رعایت نموده اند قادر به ثبت اظهار نامه باشند و از دریافت اظهارنامه­ های فاقد شرایط به صورت دستی خودداری نمایند.

۶.ادارات کل امور مالیاتی مکلفند در پایان مهلت تسلیم اظهارنامه، فهرست مؤدیانی که مالیات و عوارض ابرازی را پرداخت ننموده ویا ترتیب نداده اند، استخراج و ضمن پیگیری عملیات وصول، نتیجه اقدامات انجام شده را جهت استجضار رئیس کل محترم سازمان به این معاونت اعلام نمایند.

لازم است مدیران کل محترم امور مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده ترتیبی اتخاذ نمایند که به نحو مقتضی از ارائه خدمات در بالاترین سطح ممکن به مؤدیان محترم و پاسخگویی سریع، دقیق و مسئولانه کلیه پرسنل تحت مدیریت خود اطمینان حاصل نمایند.

محمدمسیحی

معاون مالیات بر ارزش افزوده

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا