مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل تمدید نخواهد شد

مدیر روابط عمومی سازمان امور مالیاتی گفت: امکان تمدید مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل وجود ندارد. غلامرضا قبله‌ای در واکنش به اینکه برخی افراد شب گذشته (آخرین ساعات ارائه اظهارنامه مالیات بر درآمد سال ۹۴) برای ثبت اظهارنامه مالیاتی خود با مشکل روبه‌رو بوده و سامانه مذکور با اختلال همراه بوده است، اظهار داشت: این سامانه بدون اختلال کار می‌کند، اما به دلیل ازدحام مؤدیان، افراد به کندی قادر خواهند بود که فرایندهای مربوطه را انجام دهند.

مدیر روابط عمومی سازمان امور مالیاتی تأکید کرد: سامانه ثبت اظهارنامه‌های مالیاتی مختل نشده، اما مودیان به دلیل بار ترافیکی، پشت این حجم از ترافیک تقاضا باقی ماندند.

وی با بیان اینکه بارها از مودیان خواسته شد تا ارائه اظهارنامه را به ساعات پایانی موکول نکنند، ادامه داد: سامانه تا دقایق پایانی شب گذشته، باز بوده و از مؤدیان اظهارنامه دریافت شده است.

قبله‌ای در پاسخ به این سؤال که آیا امکان تمدید مهلت ارائه اظهارنامه صاحبان مشاغل وجود دارد، گفت: خیر، قانون چنین اجازه‌ای برای تمدید مهلت اظهارنامه نداده و طبق سالهای گذشته نیز این کار انجام نخواهد شد. مؤدیان یک ماه فرصت داشتند تا اظهارنامه‌های خود را ارائه کنند و در این مدت، امکان ثبت اطلاعات برای آنها را فراهم شده بود.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا