جلسه سه‌جانبه ملی برای اصلاح قانون کار برگزار گردید

یک نماینده کارگری از برگزاری جلسه ۳ جانبه ملی برای بررسی اعتراضات به لایحه اصلاح قانون کار خبر داد و گفت: تشکل‌های کارگری بدون ورود به بندهای مورد مناقشه مخالفت خود را طی نامه‌ای به اصل ارسال لایحه بدون رعایت ۳ جانبه گرایی اعلام کردند. فرامرز توفیقی در گفت‌وگو با فارس، اعلام کرد: دیروز از سوی وزارت کار نشست ۳ جانبه ملی با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی در زمینه اصلاح قانون کار برگزار شد. وی یادآور شد: بعد از اعتراضات کارگری و بحث بر سر اینکه دولت در ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس ۳ جانبه‌گرایی را رعایت نکرده و مغایر با قانون اساسی و برنامه چهارم و پنجم توسعه، خودسرانه لایحه را به مجلس ارائه کرده است نمایندگان مجلس این لایحه را از دستور کار کمیسیون اجتماعی خارج کردند.
توفیقی تاکید کرد: البته لایحه به دولت بازنگشته است بلکه از دولت خواسته‌اند تا جلسات ۳ جانبه‌ای را با شرکای اجتماعی خود برگزار کند و نتیجه را به اطلاع مجلس برساند. بعد از آن کمیسیون اجتماعی درباره بررسی لایحه تصمیم گیری خواهد کرد.
وی یادآور شد: در جلسه دیروز نمایندگان کارگری و کارفرمایی با دولت، ۳ تشکل کارگری وارد بحث درباره اصلاح قانون کار نشدند بلکه صرفاً در نامه‌ای به معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مغایرت نحوه ارائه این لایحه با قانون را اعلام کردند.
این نماینده کارگری اعلام کرد: در این نامه تاکید شده است که لایحه یاد شده بدون دریافت نظرات تشکل‌ها و رعایت سه‌جانبه‌گایی به مجلس ارائه شده و علاوه بر مغایرت با قانون اساسی و برنامه‌های توسعه با کنوانسیون‌های بین‌المللی نیز در مغایرت است.
توفیقی یادآور شد: در این نشست تشکل‌های کارگری وارد بحث‌های ریز و اینکه کدام بندها مورد مناقشه است نشدند و اعتراض خود را به نحوه ارسال لایحه به مجلس با نامه‌ای که اشاره شد اعلام کردند.
نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا