آغاز به کار کمیته بررسی دستمزد ۹۶

رئیس کانون عالی انجمن صنفی کارگران کشور با بیان اینکه از هفته آینده کمیته تخصصی دستمزد ۹۶ آغاز به کار می کند گفت:حفظ قدرت خرید کارگران و تأمین معیشت دو محور اصلی کارگران در تعیین دستمزد ۹۶ است. غلامرضا عباسی با بیان اینکه از هفته آینده کمیته های مزدی آغاز به کار خواهد کرد گفت:حفظ قدرت خرید کارگران و تأمین معیشت ملاک اصلی نمایندگان کارگران در جلسات تعیین مزد خواهد بود.

وی با بیان اینکه افزایش مزد مطابق نرخ تورم بی معنی است گفت: در شرایطی که حقوق مردم کفاف زندگی آنها را نمی دهد تعیین دستمزد مطابق نرخ تورم بی معنا است. اگر دولت امسال هم می خواهد مانند سال های گذشته دستمزد کارگران را خودش تعیین کند برگزاری جلسات کمیته تخصصی مزد بی فایده است. دستمزد کارگران باید به صورت سه جانبه و با مدنظر گرفتن تأمین معیشت خانوار کارگری تعیین شود.

رئیس کانون عالی انجمن صنفی کارگران کشور با تأکید بر اینکه تقویت قدرت خرید کارگران به معنی توسعه رونق تولید داخلی است افزود:تحقق اقتصاد مقاومتی یکی از ضروریات فعلی اقتصاد ایران و از جمله تأکیدات مقام معظم رهبری است. بنابراین اولین گام در این زمینه توسعه رونق کالای داخلی است که با تقویت قدرت خرید قشر کارگری بخشی از این موضوع محقق می شود.

عباسی بیان کرد: در هفته های گذشته نامه ای از سوی معاون روابط کار وزارت کار خطاب به نمایندگان کارگران و کارفرمایان درباره تعیین حداقل دستمزد سال ۹۶ مشمولان قانون کار ارسال شد و در آن نامه از تشکل های کارگری خواسته بودند تا هر یک از گروه ها نماینده ای را برای معرفی در جلسات کمیته دستمزد سال ۹۶ معرفی کنند. هفته پیش تشکل های کارگری نمایندگان خود را به دفتر معاونت روابط کار وزارت کار معرفی کردند اما هنوز جلسات بررسی مزدی ۹۶ آغاز نشده است و طبق پیگیری هایی که از معاونت روابط کار داشتیم اعلام کردند این جلسات از هفته آینده به صورت رسمی با حضور معاون روابط کار و شرکای اجتماعی آغاز به کار می کند.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا