اسفندماه شاهد تحول جدی در مالیات خواهیم بود

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور بر همکاری جدی این دستگاه ها به منظور تسریع در اجرای این طرح تاکید کرد. رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، با اشاره به اینکه در اصلاحیه جدید قانون مالیات های مستقیم، به منظور شفافیت فعالیت های اقتصادی و استقرار نظام یکپارچه اطلاعات مالیاتی، ایجاد پایگاه اطلاعات هویتی، عملکردی و دارایی مودیان مالیاتی در این سازمان مورد توجه قرار گرفته، عنوان کرد: براساس این قانون، دستگاه های ذیربط اعم از وزارتخانه ها، سازمان های دولتی ،شهرداری ها، بانک ها، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و … ملزم شده ‏اند تا اطلاعات مورد نیاز این پایگاه را در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار دهند. تقوی نژاد با بیان اینکه برای اخذ مالیات منطقی، صحیح و مبتنی بر عدالت، راهی جز اجرای طرح جامع مالیاتی و شفاف سازی فعالیت های اقتصادی افراد نداریم، عنوان داشت: در حال حاضر حدود ۷۵۰ میلیون رکورد اطلاعات در سامانه های اطلاعاتی سازمان ثبت شده و همچنین اطلاعات مربوط به ۳.۵ میلیون مودی نیز در این سامانه قابل استفاده می باشد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: تا بهمن ماه امسال، در تمام ادارات کل سراسر کشور باید اداره مالیات الکترونیکی (E-TAX ) دایر گردد و در اسفند ماه، شاهد یک تحول جدی در نظام مالیاتی خواهیم بود.

تقوی نژاد با بیان اینکه با اطلاعاتی که از ذی نفعان طرح جامع مالیاتی اخذ می شود، ظرف سه سال ،شیوه علی‏الراس از نظام مالیاتی برچیده خواهد شد، اظهار داشت: پس از اجرای کامل طرح جامع مالیاتی، تنها ۲۰ درصد اظهارنامه ‏های مالیاتی را رسیدگی خواهیم کرد و مابقی مورد پذیرش قرار خواهند گرفت که این امر از رویکرد جدید سازمان مبنی بر اعتماد هر چه بیشتر به مردم ناشی می گردد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در سازمان امور مالیاتی کشور قابلیت هایی همچون ثبت نام الکترونیکی، ارایه اظهارنامه به صورت الکترونیکی، پرداخت مالیات به صورت الکترونیکی و دادرسی مالیاتی به صورت الکترونیکی ایجاد شده است.نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد: عزم جدی مسئولان نظام برای اجرای طرح جامع مالیاتی News
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، از عزم جدی مسئولان نظام برای اجرای طرح جامع مالیاتی تا پایان سال جاری خبر داد.

مسعود پزشکیان، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست از خواست و اراده جدی مسئولان نظام برای اجرای طرح جامع مالیاتی تا پایان سال جاری و رفع موانع و مشکلات زیرساختی کشور برای پیاده سازی هر چه سریعتر این طرح سخن گفت.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در صورتیکه شبکه ها و سیستم های جمع آوری اطلاعات اقتصادی به سامانه های اطلاعاتی دستگاه های ذیربط متصل گردند، امکان راستی آزمایی اطلاعات اشخاص فراهم شده و این امر، امکان مدیریت صحیح منابع حوزه رفاه اجتماعی را فراهم می کند.

دکتر مسعود پزشکیان افزود: با وجود این شبکه ها و سامانه های اطلاعاتی دقیق و جامع، زمینه برخورد پیش از وقوع جرم و تخلف بوجود آمده و از سوی دیگر اطلاعات واقعی و صحیحی در اختیار دستگاه هایی همچون سازمان امور مالیاتی کشور برای وصول عادلانه و دقیق مالیات قرار می گیرد. دکتر پزشکیان یادآور شد: امروزه دیگر قاچاقچی را در لب مرزها دستگیر نمی کنند، بلکه با تکیه بر سیستم های پیشرفته و یکپارچه اطلاعاتی، گردش کالا و پول در کشور رصد شده و به محض ورود کالای قاچاق به مبادی فروش و یا پول آن به حساب های افراد، منشا این پول ها مورد بررسی قرار گرفته و برخورد لازم با افراد صورت می گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت شفاف سازی اطلاعات در نظام اقتصادی کشور گفت: با اجرای کامل طرح جامع مالیاتی و به واسطه اطلاعات بسیار جامعی که در پایگاه اطلاعات مودیان تجمیع خواهد شد، می توانیم از فساد مالی، پولشویی و فرار مالیاتی در کشور جلوگیری بعمل آوریم.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا