۸۳۶ هزار مودی اظهار نامه مالیاتی را اینترنتی تکمیل کردند

۸۳۶ هزار مودی اظهار نامه مالیاتی را اینترنتی تکمیل کردند ]

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه مودیان مالیاتی تا پایان تیر فرصت دارند از طریق اینترنت اظهارنامه مالیاتی خود را تکمیل کنند، گفت:‌ تاکنون ۸۳۶ هزار و ۵۵۵ مودی اظهار نامه خود را تکمیل و قبض پرداخت مالیات را دریافت کرده اند.

نادر آریا  افزود: ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار مودی حقوقی و حقیقی مالیاتی از دو سال گذشته در سامانه سازمان امور مالیاتی ثبت نام کرده اند که این افراد می توانند با مراجعه به سامانه www.tax.gov.ir اظهار نامه مالیاتی سال ۹۳ خود را تکمیل و پس از دریافت قبض مالیاتی آن را از طریق همین سامانه یا مراجعه به دستگاههای خودپرداز یا شعب بانک پرداخت کنند.

وی افزود: نیازی به مراجعه مودیان به دفاتر و سازمان های امور مالیاتی نیست و هر مودی می تواند از طریق اینترنت شخصی حتی با سرعت پایین ، اظهار نامه خود را تکمیل کند.آریا گفت:‌ همچنین کسانی که دسترسی به اینترنت شخصی ندارند می‌توانند از طریق دفاتر پیشخوان دولت ، کافی نت ها ، واحدهای پست و مشاوران رسمی مالیات که آموزش لازم را دیده و مجوز دریافت کرده اند اظهار نامه خود را تکمیل کنند. آریا به مودیان مالیاتی توصیه کرد: تکمیل اظهار نامه خود را به روزهای آخر تیر موکول نکنند چرا که ممکن است با ترافیک و احیانا کندی سامانه مواجه شوند. وی گفت:‌ همچنین مودیان در تکمیل اظهار نامه خود دقت لازم را داشته باشند چرا که این اظهار نامه منبع رسمی رسیدگی به مالیات مودی است.رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سیستم ما امنیت لازم را دارد و تاکنون در خطوط ارتباطی و مرکز سامانه هیچ گونه وقفه و کندی نداشته ایم.وی گفت: مودی بعد ازهر مرحله ای که در سامانه انجام می دهد یک پیامک دریافت می‌کند.

آریا افزود: بعد از تیر، بلافاصله همکاران ما به مدت یک سال فرصت رسیدگی به اظهارنامه مودیان را دارند و آن را راستی آزمایی می کنند و سپس اوراق تشخیص مالیاتی را صادر می کنند و با قطعی سازی مالیات آخرین مرحله آن را به انجام می رسانند.
وی افزود: در این مرحله نیز به محض پایان هر فرآیند مودی پیامک مخصوص خود را دریافت می کند و اگر لازم بود می تواند به سامانه مراجعه کند.
وی گفت: در سامانه ، تقسیط مالیات نیز پیش بینی شده است و مودی می تواند معادل پیش قسط را که در سامانه آورده شده است ، پرداخت کند.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا