مالیات اصناف در سال ۹۵ افزایش نمی‌یابد

معاون وزیر اقتصاد با اعلام اینکه مالیات اصناف در سال ۹۵ افزایش نمی‌یابد، گفت: طی ۹ ماه اول سال‌جاری ۵۸ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی حاصل شد.  سیدکامل تقوی‌نژاد در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما گفت: دریافت مالیات از حقوق برخی اقشار جامعه بدون هماهنگی است و خیلی افراد با حقوق های میلیاردی ممکن است مالیات نپردازند.

معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه مالیات سال ۹۵ اصناف افزایش نمی‌یابد، اظهارداشت: با توجه به شرایط فعلی اقتصاد تلاش می کنیم مالیات اصناف و مشاغل در سال ۹۵ را بدون افزایش مانند سال گذشته دریافت کنیم.

تقوی نژاد ادامه داد: در ۹ ماه گذشته درآمد مالیاتی کشور ۵۸ هزار میلیارد تومان بود که در مقایسه با سال گذشته ۲۸ درصد رشد نشان می دهد. تاکنون ۹۲ درصد درآمدهای مالیاتی براساس آنچه پیش بینی شده بود، تحقق یافته است.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: علاوه بر ۹ هزار میلیارد تومان عوارضی که دریافت کردیم از ابتدای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، تاکنون ۶۰ هزار میلیارد تومان مالیات دریافت شده است.

تقوی نژاد افزود: در ۳ ماه پایانی سال رشد درآمدها بالاتر است و بالاترین درآمد مالیاتی مربوط به اشخاص حقوقی دولتی و غیردولتی است که ۴۰ درصد درآمدها در این بخش متمرکز است.

معاون وزیر اقتصاد گفت: سال ۸۸ این قانون اجرایی شده که در حال حاضر بعد از بحث مربوط به اشخاص حقوقی، مالیات بر ارزش افزوده حدود ۴۰ درصد درآمدها را تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: طبق قانون صنفی که در مجلس تصویب شد در تکمیل آن ماده ۱۲۱ تصویب شد و در آیین نامه دولت پیش بینی‌های لازم صورت گرفته است که در راستای آن لایحه‌ای تصویب و به مجلس فرستاده شد و کلیات آن به تصویب رسید.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا