ارائه طرح پرداخت مالیات بر ارزش افزوده توسط مصرف کننده به مجلس

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور گفت: طرح پرداخت مالیات بر ارزش افزوده توسط مصرف کنندگان تا پایان امسال به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.محمد مسیحی سه شنبه در شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت در سرسرای استانداری خوزستان افزود: با اجرای صحیح مالیات بر ارزش افزوده مالیات از تولید کنندگان به مصرف کنندگان منتقل می شود و به اندازه مصرف هر فرد مالیات از مصرف کننده دریافت می شود.

وی همچنین با اشاره به جرائم مالیاتی گفت: جرائم مالیاتی تا ۱۰۰ درصد در اختیار امور مالیاتی است.
مسیحی عنوان کرد: نفس قانون مالیات برای بهبود فضای کسب و کار است و شاید امور مالیاتی در برخی موارد دچار مشکلاتی شود و خطاهایی داشته باشد.
معاون سازمان امور مالیاتی کشور اضافه کرد: نرخ اخذ عوارض از پیمانکاران توسط شهرداری ها دو درصد است که متاسفانه شهرداری ها این رقم را تا هفت درصد افزایش می دهند و به پیمانکار تحمیل می کنند.
وی گفت: مالیات بر ارزش افزوده ملی و محلی است که درآمد مالیاتی به خزانه دولت پرداخت می شود اما در بخش محلی درآمد مالیاتی به شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت می شود.
در ادامه نشست معاون مالیات مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور گفت: طبق ماده ۲۰۱ هر فردی که تا سه سال اظهار نامه مالیاتی را تسلیم نکنند مشمول بخشودگی جرائم نمی شوند.
نادر جنتی درادامه افزود: اداره امور مالیاتی استان خوزستان ۷۸ درصد از تعهدات درآمد مالیاتی خود را انجام داده است و در حدود ۱۶ درصد از سایر نقاط کشور عقب است .
تقوی نژاد رئیس امور مالیاتی کشور و هیات همراه وی به مدت دو روز در استان خوزستان حضور دارند.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا