در مورد تعیین مزد ۹۶ هیچ جلسه‌ای نداشتیم

رئیس کارگروه مزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور می گوید تمامی اخباری که این روزها تحت عنوان «تصمیم گیری برای تعیین دستمزد» منتشر می‌شود صحت ندارد و هنوز هیچ جلسه اختصاصی و مشخصی در ارتباط با تعیین مزد کارگران برگزار نشده است.

«علی خدایی»، رئیس کارگروه تخصصی دستمزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در گفتگویی عنوان داشت: تمامی اخباری که این روزها تحت عنوان «تصمیم گیری برای تعیین دستمزد» منتشر می‌شود صحت ندارد و هنوز هیچ جلسه اختصاصی و مشخصی در ارتباط با تعیین مزد کارگران برگزار نشده است.

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با یادآوری اینکه طبق روال مرسوم تصمیم گیری در خصوص مزد کارگران در نهایت باید از طریق جلسات شورای عالی کار انجام شود، افزود: در خصوص افزایش مزد سال ۹۶ هنوز هیچ جلسه‌ای در شورای عالی کار برگزار نشده است.

ودرتنها جلسه‌ای‌که تحت عنوان کارگروه‌تخصصی مزد برگزار شده‌است ،فارغ‌ازاینکه تصمیمات این جلسه‌صرفاً درغالب پیشنهاد به شورای‌عالی کار ارسال خواهد شد،به بررسی آمارها ومراجع پرداختیم وخبری که قابل ارائه به جامعه باشد وجود نداشت.

افزود: اعضای کارگری کارگروه مزد  خود راملزم به‌اطلاع‌رسانی به عموم همکاران خود می دانند واین اطمینان را می‌دهند که درصورتیکه با شرکای اجتماعی خود به توافقی دست پیدا کنند حتما، کارگران اولین گروهی هستند که مطلع خواهند شد.

خدایی در عین حال اخباری را این روزها به نقل از منابع کارگری در مورد افزایش مزد سال ۹۶  منتشر شده است را مغرضانه و نوعی جوسازی برای به حاشیه بردن دغدغه‌های روز جامعه کارگری دانست و افزود: هم اکنون مسائل و دغدغه های جامعه کارگری تحمیل لایحه ضد کارگری قانون کار، خطر توسعه مناطق آزاد و دست اندازی به اموال کارگران در صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی با اقدامات عوامفریبانه است.

عضو کارگری شورای عالی کار در عین حال افزود: صادقانه می‌گویم تا امروز فقط تنها در یک جلسه که بیشتر به موضوع بررسی لایحه اصلاح قانون کار اختصاص داشت، از دستمزدکارگران نیز صحبت به عمل آمده است که آنهم خروجی خاصی نداشته است.

وی بابیان اینکه به دلیل اهمیت بحث افزایش مزد، باید در این خصوص جلسه‌ای جداگانه و مشخص برگزار شود، افزود: مطابق روال رایج هرگونه بحث و بررسی در مورد مزد کارگران، در حیطه اختیارات  شورای عالی کار است که تا امروز چنین اتفاقی نیفتاده است و در عین حال اگر هم چنین جلسه‌ای در هرجای دیگری مانند کارگروه سه جانبه مزد تشکیل شده باشد، در بهترین حالت صرفا جنبه مشورتی دارد.

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با یادآوری اینکه طبق ماده ۴۱ قانون کار، دستمزد کارگران باید به صورت سالانه براساس رشد تورمی سبد هزینه‌های ماهیانه اعضای یک خانواده متوسط افزایش یابد، افزود: در شرایطی که فشار همه جانبه‌ای از بابت تهدید حقوق صنفی متوجه کارگران است، انتشار اخبار نادرست، سطحی و شتاب زاده به دور از رعایت اخلاق حرفه‌ای، در خصوص تعیین زود هنگام دستمزد موجب تشویش خاطر اذهان کارگران و خانواده‌های آنان می‌شود.

خدایی مدعی شد: البته اظهارنظرهای شتاب‌زده ای از این دست تازگی ندارد، چراکه پیش از این نیز همزمان با جلسات سالهای گذشته تعیین مزد شورای عالی کار به صورت غیررسمی و سربسته از برگزاری جلسات لابی میان گروه‌های کارگری و سایر شرکای اجتماعی در هتل‌های مجلل تهران صحبت به میان آمده بود، که فارغ از صحت سقم آن بیشتر باعث ایجاد جو روانی بدبینی در میان کارگران شده بود .

منبع» ایلنا

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا