افت شدید بیت‌کوین همچنان ادامه دارد

ارزش بیت‌کوین و سایر ارزهای رمزپایه تا همین چند ماه پیش رو به افزایش بود؛ اما طی ماه‌های اخیر این روند معکوس شده و آینده آن‌ها را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

بیت‌کوین هفته بدی را پشت سر گذاشت. قیمت این ارز رمزپایه امروز به کمتر از ۸۵۰۰ دلار رسید و سرمایه‌گذاران را بیش از پیش نگران آینده آن کرد. بر اساس گزارش CoinDesk، بیت‌کوین امروز را با قیمت ۹۰۵۲ دلار آغاز کرد و با افتی شدید، در طول روز ارزش آن تا قیمت ۷۶۹۵ دلار کاهش یافت؛ سپس در ساعات آخر روز اندکی از ارزش خود را بازیافت و در نهایت به قیمت ۸۴۰۳ دلار رسید. این قیمت پایین‌ترین حد از نوامبر سال گذشته به‌حساب می‌آید. بیت‌کوین طی ماه‌های اخیر بسیار ناپایدار بوده و این موضوع به نگرانی‌ّهای خریداران و سرمایه‌گذاران دامن زده است.

بنا به گزارش CoinMarketCap، ارزهای رمزپایه دیگر شامل اتریوم، لایت‌کوین و ریپل نیز بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش ارزش داشته‌اند. ارزهای دیجیتال سال ۲۰۱۷ را با افزایش چشمگیر ارزش پشت سر گذاشتند؛ به‌طور مثال قیمت بیت‌کوین اوایل سال به ۸ هزار دلار رسید و تا پایان سال به بیش از ۱۹ هزار دلار افزایش یافت. این امر موجب شد بسیاری از مردم به سرمایه‌گذاری روی آن‌ها اقدام کنند؛ به‌طوری که برخی افراد حتی وام مسکن یا تمام سرمایه زندگی خود را در این راه گذاشتند!

کاهش قیمت اخیر بسیار شدید بود. هنوز قوانین نظارتی برای ارزهای دیجیتال ایجاد نشده؛ اما حرف و حدیث‌های پیش‌آمده سرمایه‌گذاران را نگران کرده است. هند به‌تازگی اعلام کرد که احتمالا بیت‌کوین را به‌عنوان یک ارز رسمی نخواهد شناخت. کره جنوبی به دنبال ایجاد یک ارز رمزپایه بومی است و چین هم اعلام کرده که به‌کلی ارزهای دیجتال را به رسمیت نمی‌شناسد.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا