لایحه اصلاح قانون کار در مجلس نمره قبولی نیاورد

سلمان خدادادی گفت: از آنجا که در تنظیم لایحه اصلاح قانون کار، سه جانبه‌گرایی رعایت نشده بود، این لایحه در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی رد شد.

وی در تشریح روند کار گفت: روال رسیدگی این است که وقتی کلیات لایحه‌ای در یک کمیسیون تخصصی، مردود اعلام شود، نمایندگان به جزئیات آن نمی‌پردازند و گزارش به صحن علنی مجلس داده می‌شود؛ قاعده کلی این است که در صحن نیز نظر کمیسیون تخصصی تایید می شود و لایحه مورد نظر از دستور کار مجلس به طور کامل خارج می‌شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر دولت اصراری بر تصویب لایحه ای تحت عنوان لایحه اصلاح قانون کار دارد، باید متن رد شده را اصلاح و دوباره به مجلس ارسال کند.

خدادادی در ارتباط با دلایل رد شدن اصلاحیه پیشنهادی دولت گفت: مواردی در لایحه اصلاح قانون کار دیده می‌شود که در آن سه جانبه‌گرایی رعایت نشده و در تنظیم این موارد، موافقت شرکای اجتماعی دولت جلب نشده؛ بنابراین این لایحه قابلیت تصویب ندارد.

نماینده مردم ملکان در مجلس با بیان این که نقطه نظرات کارگران در تنظیم لایحه لحاظ نشده بود و شاهد اعتراضات وسیع آنها بودیم؛ افزود: در کمیسیون اجتماعی مجلس، سه جلسه تخصصی با حضور دولت، نمایندگان کارگران و نمایندگان کارفرمایان برگزار کردیم اما علیرغم این تلاش‌ها نتوانستیم نظرات سه ضلع مثلث را به هم نزدیک کنیم و بنابراین کار در مجلس بر روی لایحه متوقف شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان تاکید کرد: اگر دولت قصد دارد قانون کار را اصلاح کند، بایستی کار کارشناسی دقیق انجام دهد و نظر شرکای اجتماعی خود را نیز جلب نماید.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا