معافیت سود تسعیر ارز صادراتی از مالیات

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: معافیت سود تسعیر ارز حاصل از صادرات از هر گونه مالیات و عوارض یکی از خواسته‌های بخش خصوصی از دولت بود که این موضوع حل شد.به گزارش اخبار حسابداری ایران به نقل از فارس، مسعود خوانساری امروز در بیست و سومین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در سال‌های اخیر در حق بخش خصوصی جفا شده است، گفت: البته قبل از انقلاب هم این موضوع بود، ولی پس از انقلاب بیشتر شد.
رییس اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه باید بخش خصوصی را توسعه داد، افزود: در خرداد ماه امسال ۱۰ خواسته توسط بخش خصوصی از دولت مطرح شد که اکثر این موارد به نتیجه رسیده است.
خوانساری گفت: معافیت سود تسعیر ارز حاصل از صادرات از هر گونه مالیات و عوارض یکی از خواسته های بخش خصوصی از دولت بود که این موضوع حل شد.
وی افزود: بازگشت ارزش افزوده کالاهای صادراتی حل شده و با ابلاغ سازمان امور مالیاتی کشور مقرر شد تا ۸۰ درصد ان بلافاصله برگردانده شود و ۲۰ درصد هم بعد از تایید دفاتر برگردانده شود.
رییس اتاق بازرگانی تهران بیان داشت: سومین درخواست ما با توجه به رشد منفی صنعت در سال ۹۴ این بود که اظهارنامه های مالیاتی بنگاه‌های کوچک و متوسط توسط سازمان امور مالیاتی پذیرفته شود که اگرچه در ابتدا این موضوع توسط سازمان امور مالیاتی پذیرفته نشد، اما هم اکنون پذیرفته شده و به زودی توسط این سازمان ابلاغ می شود.
وی همچنین در مورد خواسته بخش خصوصی از دولت در مورد بیمه و تامین اجتماعی گفت:بیمه همه خرید و فروش‌ها را جز پیمان می‌دانستند و از آن بیمه دریافت می کردند که این هم در حال حل شدن است.
خوانساری همچنین در مورد حسابرسی و بازرسی ۶ ماهه توسط سازمان تامین اجتماعی از بنگاه های اقتصادی گفت: جهانگیری معاون اول رییس جمهور گفته است که این موضوع برای حل در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مطرح می شود و امیدواریم که این موضوع هم تا پایان سال حل شود.

وی همچنین در باره مواد ۲ و ۳ بهبود فضای کسب و کار گفت: بر اساس این مواد اتاق بازرگانی تهران از معاون اول رییس جمهور و دولت درخواست داشت، تا قبل از تدوین و ابلاغ هر بخشنامه ای در این بخش حتما از نظرات اتاق و بخش خصوصی هم استفاده شود و نظرات این بخش مورد توجه قرار گیرد.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا