حداقل حقوق ۱.۲میلیون تومان در تلفیق مطرح نشده است

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در کمیسیون تلفیق تنها سقف معافیت مالیاتی به تصویب رسیده است، گفت: حقوق کارمندان از سوی شورای حقوق و دستمزد و مزد کارگران در شورای عالی کار تعیین می‌شود، تعیین مزد به‌عهده مجلس نیست.

به گزارش اخبار حسابداری ایران به نقل از تسنیم، غلامرضا کاتب درباره اظهارنظر یک نماینده مجلس که گفته بود، حداقل حقوق سال آینده در تلفیق ۱.۲ میلیون تومان تعیین شده است، گفت: رقمی مبنی بر یک میلیون و ۲۰۰هزار تومان نه برای شاغلان و نه برای بازنشستگان در تلفیق تعیین نشده است.

وی ادامه داد: آنچه در تلفیق تصویب کردیم معافیت مالیاتی برای حقوق را تعیین کردیم .دولت در لایحه پیشنهادی خود برای بودجه سال ۹۶ سقف یک و نیم میلیون تومانی را برای معافیت مالیاتی تعیین کرده بود که نمایندگان مجلس در تلفیق آن را به دو میلیون تومان افزایش دادند.

عضو کمیسیون تلفیق در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعیین دستمزد کارگران و مشمولان قانون کار به‌عهده شورای عالی کار است، گفت: حقوق کارمندان نیز از سوی شورای حقوق و دستمزد تعیین می‌شود و این از وظایف مجلس خارج است که حقوق و دستمزد را تعیین کند.

محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به احکام دولت در برنامه ششم توسعه گفت: حداقل حقوق امسال ۸۶۰ هزار تومان است. میزان حداقل حقوق برای سال آینده یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا