لایحه نهایی مالیات ارزش افزوده تا پایان اسفندماه به مجلس ارسال میشود

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: لایحه نهایی مالیات ارزش افزوده آماده شده است و تا پایان اسفند ماه سال جاری به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود. به گزارش اخبار حسابداری ایران، سیدکامل تقوی نژاد با حضور در بخش خبری ۲۱ سیما با اعلام این خبر افزود: برای تدوین لایحه ارزش افزوده چند هزار ساعت کار در قالب ۱۰۰ جلسه کمیسیون اقتصادی دولت انجام و دغدغه تولیدکنندگان در این لایحه رفع شده است.

وی با بیان اینکه اضافه کردن یک بند به قانون مالیات ارزش افزوده در مجلس قانون کلی را در این زمینه از بین برده است، گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده مبتنی بر شفافیت است و همه اطلاعات را در این زمینه جمع آوری می کند.

تقوی نژاد افزود: تاکنون ۱۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده دریافت و ۶۰ هزار میلیارد تومان به عنوان عوارض در اختیار شهرداری ها قرار داده شده است.

وی گفت: امسال درآمد شهرداری ها از قانون مالیات بر ارزش افزوده ۱۴ هزار میلیارد تومان است که با بند اضافه شده به قانون مالیات بر ارزش افزوده این درآمد از بین می رود.

تقوی نژاد افزود: قانون مالیات بر ارزش افزوده در ۱۵۰ کشور اجرا می شود و ۵۰ درصد از درآمدهای ایران از محل مالیات بر ارزش افزوده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان تصریح کرد: اگر در حلقه مالیاتی که همه اجزای تولید تا مصرف را شامل می شود، مالیات گرفته شود اعتبار مالیاتی به تولیدکنندگان باز می گردد.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا