پیش‌بینی کاهش ۴۰ هزار میلیارد تومانی درآمدهای مالیاتی با تصویب مالیات مصرف

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه طرح جامع مالیاتی در حال اجرا است، گفت: اخذ مالیات مصرف به جای مالیات بر ارزش افزوده ۴۰ هزار میلیارد تومان از درآمدها را کاهش داده و وابستگی به درآمد نفت را افزایش می‌دهد.

به گزارش اخبار حسابداری ایران به نقل از فارس، سید کامل تقوی‌نژاد امروز در حاشیه دهمین همایش مالی و مالیاتی در دانشگاه تهران در مورد افتتاح طرح جامع مالیاتی اظهار داشت: این طرح ۳۲ پروژه تعریف شده دارد و در حال حاضر طرح جامع مالیاتی در حال اجرا است و یکی از ۱۱ پروژه اصلی وزارت اقتصاد بود که اکنون فعالیت خود را شروع کرده تا مدیریت ریسک مراحل نهایی را سیر می‌کند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور تأکید کرد: در حال حاضر براساس سامانه‌های موجود ۳۰۰ هزار مؤدی جدید شناسایی شده‌اند.

وی در مورد اینکه براساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه گفته شده مالیات ارزش افزوده از حلقه آخر و مصرف اخذ شود، تصریح کرد: این موضوع منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی و وابستگی بیشتر بودجه به درآمد نفتی می‌شود. همچنین اطلاعاتی که از حلقه‌های مالیات بر ارزش افزوده به دست آمده، با این مصوبه از دست خواهد رفت.

وی تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود ۴۰ هزار میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی که مربوط به مالیات ارزش افزوده است، در صورت تصویب نهایی مالیات مصرف در مجلس کاهش یابد.

 

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا