سقف معافیت مالیات حقوق سال ۱۳۹۳ دوازده میلیون تومان در سال تعیین شد

با رای موافق نمایندگان
سقف معافیت مالیات حقوق سال ۱۳۹۳ دوازده میلیون تومان در سال تعیین شد

 

به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز رسیدگی به لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور را ادامه دادند و رسیدگی به تبصره مربوط به مالیات‌ها را آغاز کردند.

وکلای ملت در بند الف تبصره ۹، سقف معافیت مالیاتی برای سال ۱۳۹۳ را مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال در سال تعیین کردند و بر این اساس سقف معافیت مالیاتی ماهانه یک میلیون تومان در سال ۹۳ تعیین شد.

بند الف، یک بخش دیگر نیز داشت که در آن آمده بود نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان وزارتخانه ها، موسسات، شرکت های دولتی و سایر دستگاه های اجرایی در سال ۹۲ و ۹۳، ۱۰ درصد تعیین می شود که با توجه به مغایریت با برنامه پنجم توسعه نیاز به دو سوم آرای نمایندگان داشت اما با ۱۲۴ رای موافق، ۴۱ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در صحن نتوانست رای مثبت مورد نیاز را به دست آورد.

در ادامه، حذف این بخش به رای نمایندگان گذاشته شد که حذف آن نیز رای نیاورد و حتی پیشنهاد اصلاحی که حمیدرضا فولادگر مطرح کرد بود و براساس آن سال ۹۳ را حذف کرده بود، نتوانست رای مثبت نمایندگان را کسب کند لذا این بخش به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس نیز پیشنهاد الحاقی به این بند درباره بخشودگی مالیاتی ارائه کرده بود که با موافقت نمایندگان روبرو نشد.

آصفری در این پیشنهاد آورده بود: کلیه جریمه‌های مالیاتی ناشی از تاخیر عملکرد ۱۰ ساله منتهی به پایان سال ۹۲ بنگاه‌های تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری که بتوانند ظرف شسش ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون نسبت به تسویه اصل بدهی مالیاتی قطعی شده خود اقدام کند، بخشوده شود.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا