تأکید بر لزوم انعطاف‌پذیری بیشتر در دریافت مالیات توسط تقوی نژاد

رئیس سازمان امور مالیاتی با تأکید بر لزوم انعطاف‌پذیری بیشتر در دریافت مالیات و افزایش شفافیت اطلاعاتی در این حوزه گفت: باید فشار اصلی بر روی فرار مالیاتی باشد.

سیدکامل تقوی‌نژاد رئیس جدید سازمان امور مالیاتی کشور دیروز در مراسم معارفه خود با اشاره به اینکه از رئیس جمهور بابت توجه ویژه نسبت به موضوع مالیات تشکر می‌کنم، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم مورد تأکید وزیر امور اقتصادی و دارایی افزایش سهم مالیات به عنوان یک درآمد پاک در اقتصاد است و در این موضوع باید گام‌های مؤثری برداشت.

وی گفت: افزایش سهم مالیات از تولید ناخالص داخلی یکی از موضوعات مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد بود، گفت: هرچند امروز اکثر درآمدهای کشور از محل نفت حاصل می‌شود، اما این ثروت باید برای نسل‌های آینده ماندگار بماند.

تقوی‌نژاد یکی از اهداف اصلی مالیات‌ستانی را ارتقای ساختارهای درونی اقتصاد کشور اعلام کرد و افزود: اتکا به مالیات به جای نفت به معنای دستیابی به اقتصاد مقاومتی است و قطعاً این مسیر باید به سرانجام برسد. علاوه بر این تقویت فرهنگ پرداخت مالیات نیازمند کمک همه جانبه از جمله اصحاب رسانه است که باید در راستای شفافیت و اجرای صحیح آن گام برداریم.

مدیرعامل سابق بانک سپه همچنین به ضرورت توجه به نیروی انسانی به عنوان یک مزیت تأکید کرد و گفت: نیروی انسانی فعلی نظام مالیاتی، بزرگترین سرمایه نظام مالیاتی کشور هستند و در این باره وضعیت حقوق آنان را با توجه به اجرای طرح تحول نظام مالیاتی ارتقاء خواهیم داد.

تقوی‌نژاد همچنین در مهم‌ترین محورهای سخنرانی خود به پرهیز از سیاست‌زدگی و شایسته‌سالاری در تمام عزل و نصب‌ها تأکید کرد و گفت: مسیر قبلی سازمان امور مالیاتی با توجه به پاکدستی مدیران آن همچنان دنبال می‌شود. رئیس سازمان امور مالیاتی همچنین تأکید کرد که باید تمام تلاش برای تأمین هزینه‌های جاری مملکت از طریق مالیات انجام شود و فشار اصلی به جای افرادی که مالیات می‌دهند، باید بر روی فراری‌های مالیاتی متمرکز شود؛ یکی دیگر از مهم‌ترین موضوعات از بین بردن تبعیض‌‌های ناروا در زمینه مالیات است.

منبع»فارس

 

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا