استفاده از تجارب جهانی در پیاده سازی IFRS

دبیر علمی سمینار تجارب جهانی EY در پیاده‌سازی IFRS گفت: با توجه به تاثیرات قابل ملاحظه‌ای که گزارشگری بر مبنای IFRS در افزایش قابلیت اتکای گزارش‌های مالی و توسعه بازار سرمایه به همراه دارد، بدون تردید نهادهای ناظر همانند ‌سازمان بورس و اوراق بهادار و بانک مرکزی بیشترین علاقه‌مندی را برای پیاده‌سازی و بهره‌برداری از این مدل گزارشگری دارند.

ابوالقاسم فخاریان خاطرنشان کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار و پژوهشکده پولی و بانکی به نمایندگی از بانک مرکزی ایران حمایت معنوی این سمینار را پذیرفته‌اند و به این ترتیب به ترویج مفاهیم و انتقال تجارب IFRS به بنگاه‌های اقتصادی و بانک‌های کشور یاری می‌رسانند. دبیر علمی سمینار یادآور شد: رویکرد تجربه‌گرایانه سمینار، بررسی چالش‌ها و ارائه راهکارهای عملی برای بکارگیری IFRS، می‌تواند به میزان قابل توجهی به مدیران و مسوولان مربوطه در پیاده‌سازی موفقیت‌آمیز این مدل گزارشگری که به عنوان یک امر الزامی از سوی نهادهای مقررات‌گذار و ناظر مطرح شده است، یاری رساند.

وی با اشاره به محورهای اصلی این سمینار خاطرنشان کرد: مروری کلی بر استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی، موارد عمده تغییرات، به‌روزرسانی استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی، پذیرش استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی برای نخستین بار، استاندارد بین‌المللی ارائه صورت‌های مالی، تفاوت‌‌های کلیدی استانداردهای پذیرفته شده حسابداری در ایران و استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی و گذار از استانداردهای حسابداری ایران به استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی از مباحث محوری سمینار تجارب جهانی EY در پیاده‌سازی IFRS است.

همچنین با رویکرد بحث و گفت‌وگو و تحلیل موردی مباحثی نظیر صورت‌های مالی تلفیقی، درآمد حاصل از قرارداد با مشتریان، ابزارهای مالی و موردکاوی (Case Study) گذار به استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی در کنار پانل‌های پرسش و پاسخ و تحلیل موانع و چالش‌های مربوط به گذار به استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی را شاهد خواهیم بود. وی تاکید کرد: مباحث سمینار، موردکاوی‌ها و پانل‌های پرسش و پاسخ توسط صاحب‌نظران و متخصصان موسسه بین‌المللی EY ارائه و برگزار خواهد شد که دارای تجارب معرفی و آموزش IFRS در سطح بین‌المللی و ارائه خدمات حرفه‌ای در استقرار و به کارگیری مدل گزارشگری بر مبنای IFRS هستند.

وی در پاسخ به اینکه برگزاری این سمینار چه آثار و نتایجی را برای بنگاه‌های اقتصادی و حرفه حسابداری ایران به همراه خواهد داشت، گفت: انتقال دانش و تجربه جهانی پیاده‌سازی IFRS به مدیران و مسوولان مالی و حسابرسان و بسترسازی برای استقرار و به کارگیری آن در بانک‌ها و شرکت‌های پذیرفته شده در بورس، فراهم شدن زمینه حضور موسسات حرفه‌ای حسابرسی جهانی و کمک به رشد و اعتلای حرفه حسابداری کشور، کمک به افزایش کیفیت، شفافیت، قابلیت اتکا و سودمندی گزارش‌های مالی قابل ارائه به ذی‌نفع‌ها و ایجاد همزبانی با دنیای تجاری و ارتقای جایگاه بازار سرمایه ایران از جمله دستاوردهای این سمینار است. این سمینار در روزهای چهارم و پنجم اردیبهشت ماه توسط پژوهشکده پولی و بانکی و سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار می‌شود.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا