مصوبه افزایش حق مسکن ۹۵ به هیأت دولت ارسال نشده

مشاور شورای اسلامی کاربا اشاره به اینکه خبری از ارسال مصوبه ۲۰هزار تومانی حق مسکن به هیأت دولت نیست گفت:حق مسکن عددی ناچیز است که در حال حاضر به یکی دیگر از مطالبات کارگری تبدیل شده است.

علی خدایی در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت حق مسکن کارگران گفت: خبری از ارسال مصوبه افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن به هیأت وزیران نیست.این مصوبه با وجود آنکه سال گذشته در شورای عالی کار به تصویب رسیده بود در کمیته سه جانبه ملی مجدداً مورد بررسی قرار گرفت و مجدداً‌تصویب شد.

وی با  اشاره به وعده وزیر کار برای تحقق افزایش ۲۰هزار تومانی حق مسکن در سال۹۵ ادامه داد:با توجه به اینکه هفته کارگر در جریان بود، بیشتر اتفاقات پیرامون این موضوع بود.امیدواریم اولین جلسه بعد ازپایان هفته کارگر این مصوبه به هیأت دولت ارسال شود.حق مسکن عددی ناچیز است که در حال حاضر به یکی دیگر از مطالبات کارگری تبدیل شده است.

مشاور شورای اسلامی کاربا اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: ایشان با جزئیات جامعه کارگری آشنا هستند،با جزئیات اقتصادی ما آشنا هستند، ایران در حال حاضر امن ترین کشور منطقه است.زمانی که ازاین اقتداربرخورداریم که می‌توانیم مقابل کوچکترین عوامل تروریستی ایستادگی کنیم بدون شک می‌ توانیم مانع از ورود قاچاق و کالا به کشور شویم. صحبت های مقام معظم رهبری محور اصلی برای تمام امور باشد تا مشکل اقتصادی حل شود.

خدایی با اشاره به دشواری شرایط زندگی کارگری افزود: امروزه کارگران با شغل دوم یا اضافه کاری امرار معاش می کنند.واقعیت این است که این موضوع آسیب‌های زیادی دارد. پُر شدن فضای اشتغالزایی توسط شاغلین دوشغله باعث شده تا فرصت از بیکاران گرفته شود. آسیب بعدی این است که کارگر به دلیل فعالیت بیش از حد برای تأمین معیشت خانواده از محیط خانه دور می‌شود و همین مسئله باعث بروز برخی مشکلات می‌شود. علاوه بر این موضوع کاهش بهره‌وری در شغل دوم نیز موضوع مهمی است که اکنون با وضعیت دوشغله بودن نیروی کار مغفول ماند است.

وی با تأکید بر اینکه رکود اقتصادی تنها در صورتی از بین می رود که قدرت خرید کارگران تقویت شود اظهار داشت:اگر مشکلات از ریشه بر طرف نشود و قدرت خرید افزایش نیابد در آینده­ای نزدیک رکود سنگین­ تری را شاهد خواهیم بود.

منبع» تسنیم

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا