بلاتکلیفی طرح نصب صندوق‌ مکانیزه فروش همچنان ادامه دارد

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه هنوز مجری طرح اجرای صندوق مکانیزه‌ فروشگاهی مشخص نشده، گفت: با ابلاغ آیین‌نامه دولت؛ حدود و ثغور چگونگی اجرای طرح مشخص می‌شود.

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه مجری نصب صندوق‌های مکانیزه فروشگاهی در صورت ابلاغ آیین‌نامه مشخص خواهد شد، افزود: اتاق اصناف ایران آمادگی کامل برای نصب صندوق‌های مکانیزه فروش در فروشگاه‌ها و شفاف‌سازی مالیاتی را دارد، اما فرآیند آن باید مشخص شود.

وی افزود: هر زمان که آیین‌نامه مذکور ابلاغ شود، اتاق اصناف ایران به عنوان مجری معرفی شود، می‌تواند در کنار سایر دستگاه‌ها و ارگان‌های مربوطه طرح را اجرایی کند.

فاضلی بیان کرد: در حال حاضر لایحه نصب صندوق‌های مکانیزه فروشگاهی در کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است که امیدواریم به زودی مصوب شود.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: امکان تهیه ۱۰۰ درصدی صندوق‌های مکانیزه فروشگاهی از تولیدات داخلی فراهم است و اگر اتاق اصناف ایران به عنوان مجری طرح انتخاب شود، یقینا از منابع و تولیدات داخلی برای این کار استفاده می‌کنیم.

وی افزود: بازرسی‌های صنوف با اجرای طرح صندوق مکانیزه فروش، مکانیزه شده و بخش قابل توجهی از هزینه‌های سخت افزاری بازرسی اصناف کسر می‌شود.

براساس این گزارش موضوع مجهز شدن واحدهای صنفی کشور به صندوق مکانیزه فروش در راستای شفاف‌سازی عملکرد مالی اصناف در دولت دهم و در چارچوب بندهایی از قانون پنجم توسعه در نظر گرفته شد.در ماده ۱۲۱ قانون برنامه پنجم توسعه با توجه به هماهنگی به عمل آمده بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان امور مالیاتی کشور در مورد تعیین اولویت صاحبان مشاغل برای نصب، راه‌اندازی و استفاده از سامانه صندوق مکانیزه فروش، اصناف مکلف به استفاده از این صندوق‌ها که دارای سیستم نرم افزار فروشگاهی و صدور فاکتور الکترونیکی یا همان صورتحساب فروش مطابق شرایط اعلام شده در دستورالعمل موضوع ماده ۱۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده و ماده ۱۶۹ قانون مالیات مستقیم شده‌اند.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا