فشار مالیاتی کمر تولیدکننده داخلی را شکسته است

فعال حوزه صنایع دانش بنیان گفت: در چند سال گذشته جرایم سنگینی از طریق اداره مالیات به واحدهای تولیدی تحمیل شد.
کوروش چرخیان، فعال حوزه صنایع دانش بنیان در گفتگویی گفت: ما با اختراع دستگاه طلا و جواهر ، فعالیت تولیدی خود را در سال ۸۸ آغاز کردیم اما از آنجاییکه تولیدات ما با کیفیت بالا و ایمنی زیاد بود نمی توانستیم قیمت ها را پایین بیاوریم و محکوم به شکست شدیم.
وی در ادامه با انتقاد از سیستم ثبت اختراع در کشور ، عنوان کرد: به دلیل مشکلات زیادی که در حوزه تولید هست ، نمی توانیم به دنبال علاقه خود برای تولید در کارگاه و کارخانه برویم و مجبور به انجام کارهای واسطه ای و دلالی می شویم.
چرخیان تصریح کرد: متاسفانه دولت از طریق دریافت مالیات بویژه در بخش صنعت، فشار زیادی به تولیدکننده داخلی وارد آورده است و از طرف دیگر قوانین سخت تامین اجتماعی هم مزید بر علت شده تا جاییکه عدم پرداخت یک ماه بیمه کارگران، موجب تعطیلی یک کارگاه تولیدی شده است.
وی با بیان اینکه دولت می خواهد تمام کسری بودجه خود را از طریق مالیات جبران کند، ادامه داد: در چند سال گذشته جرایم سنگینی از طریق اداره مالیات به واحدهای تولیدی تحمیل شد و برای یک واحد تولیدی کوچک ،۵۰ میلیون جریمه بریده شد و آنجا را به تعطیلی کشاند.
این فعال حوزه صنعت در پایان اذعان داشت: فعالیت تولیدی در صنعت بسیار سخت شده و حتی افرادی که به این کار عشق می ورزند هم آستانه تحملشان در برابر این مشکلات به انتها رسیده است و کارگران کارخانه ها و کارگاهها هم همه به شغل پیک موتوری روی آورده اند.
نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا