کمیته تخصصی مزد چهارشنبه جاری برگزار میگردد

مشاور کانون عالی شوراهای اسلامی کار با اشاره به اینکه میزان هزینه سبد‌های خانوار هنوز محاسبه نشده است گفت: چهارشنبه جاری کمیته تخصصی مزد با حضور گروه‌های کارفرمایی،کارگری و نمایندگان وزرای اقتصاد و صنعت و سازمان تأمین اجتماعی برگزار خواهد شد.

علی خدایی در گفت وگویی از برگزاری کمیته تخصصی مزد در روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: این جلسه با حضور گروه‌های کارفرمایی ، کارگری، نمایندگان وزرای امور اقتصادی ، صنعت و سازمان تأمین اجتماعی برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: جلسات به صورت سه جانبه برگزار می‌شود. اعلام عدد و رقم از سوی هر کدام از این اعضای سه جانبه توهین به اصل سه جانبه گرایی است. اگر اینگونه فرض کنیم که نماینده ای از هر گروه چه کارگر و چه کارفرما و دولت پیشاپیش صحبت از دستمزد کنند، دهن کجی به قانون است.

خدایی بیان کرد: ماده ۱۶۸ قانون کار تکلیف را مشخص کرده است، تکلیف شورای عالی کار عمل به مفاد قانون است و قانون کار ماده ۴۱ روش تعیین مزد را مشخص می‌کند. تبصره ۲ماده ۴۱ قانون کار بیان کرده است که حداقل مزد باید بتواند حداقل‌های زندگی را تعیین کند.

مشاور کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور درباره میزان تعیین مزد گفت: توافقی که تا کنون در کمیته های مزد بوده است این است که کارگروه تخصصی مزد تشکیل شود و راه‌های تخصصی افزایش مزد بررسی شود.سبدهای معیشت خانوار را محاسبه و در نهایت تصمیم می‌گیریم.

خدایی بیان کرد: ملاک نمایندگان کارگران صحبت های نوبخت ، وزیر و دیگران نیست. نظرما این است که دستمزد در قالب شورای سه جانبه باید برگزار شود. هر کدام از اعضای شورای عالی کار تنها یک رأی دارند، بنابر این مزد باید به صورت سه جانبه تعیین شود.

منبع» تسنیم

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا