ابلاغ چگونگی ارائه صورتهای مالی شرکتها طبق IFRS

سازمان بورس نحوه ارائه صورت های مالی شرکت ها بر اساس IFRS را به همه ناشران اوراق بهادار و حسابرسان معتمد سازمان ابلاغ کرد.

در حالی به تازگی بانک مرکزی در بخشنامه‌ای با متذکر شدن ۳ بند مهم، خواستار تنظیم صورتهای مالی سال ۹۵ بانکهای بورسی و غیربورسی بر اساس نمونه ابلاغی شد که معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس ۴ تصمیم این نهاد را در خصوص تهیه صورت های مالی شرکت ها مبتنی بر IFRS اعلام کرد.

بر این اساس متن این ابلاغیه به این شرح است:

پیرو ابلاغیه شماره ۰۰۵/۴۴۰/ب/۹۵ مورخ ۲۵ آبان ۹۵ با موضوع «الزام شرکت ها به رعایت استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS) در تهیه صورت های مالی»، سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص موارد ذیل تصمیم گیری کرد:

۱- با عنایت به درخواست‌های مکرر ناشران، حداکثر مهلت ارایه صورتهای مالی مبتنی بر استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی حسابرسی شده با توجه به لزوم هماهنگی با سازمان امور مالیاتی و بررسی جزییات اثرات مالیاتی، برای سال مالی ۱۳۹۵،شش ماه پس از تاریخ انتشار صورت‌های مالی حسابرسی شده همان سال ناشر، طبق استانداردهای حسابداری ایران، در سامانه کدال تعیین شد و در خصوص نحوه افشای آن مجددا اطلاع رسانی خواهد شد.

۲- ارایه صورت های مالی مبتنی بر استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی حسابرسی شده به زبان فارسی خواهد بود. علاوه بر آن، ارایه صورت های مالی مذکور به زبان انگلیسی اختیاری است.

۳- ملاک تصمیم‌گیری در مجامع عمومی شرکتها، صورتهای مالی بر اساس استانداردهای حسابداری ایران، خواهد بود.

۴- صورت‌های مالی مبتنی بر استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی باید حسابرسی ‌شده باشد و سایر روش‌های اطمینان‌بخشی همچون بررسی اجمالی، روش‌های توافقی و … مورد تایید نیست.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا