درآمد مالیاتی کشور از نفت سبقت گرفته است

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در پیامی تاکید کرد: امروز نقش مالیات در بودجه کشور همواره روندی صعودی داشته تا جایی‏ که اخیرا این نقش از درآمدهای نفتی نیز پیشی گرفته است. سید کامل تقوی نژاد در این پیام که به مناسبت پایان ماه های ارائه اظهارنامه مالیاتی مودیان (خرداد و تیر) منتشر شد، آورده است: دو ماه تلاش و کار سخت و مداوم کارکنان خدوم سازمان امور مالیاتی کشور و همچنین همراهی و همدلی مودیان محترم برای ارایه اظهارنامه مالیاتی بابت عملکرد سال ۹۵ به پایان رسید.

خرداد و تیرماه، موعد خوداظهاری مودیان محترم مالیاتی، بی‎تردید جلوه‎ای چشم‎نواز از حضور گسترده، مشارکت جمعی و تلاش فراگیر برای خدمت به کشور در قالب تامین سهم مهمی از بودجه جاری است.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: نظام مالیاتی ایران در سالی که به نام « اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال» مزین گشته، رویکردها و سیاست‎های مشخصی را در ارتباط با تعامل با مردم، اعتمادآفرینی در جامعه، حمایت از فعالان اقتصادی و تکریم مودیان مالیاتی به مرحله اجرا درآورد.
ماحصل تلاش های اخیر برنامه‎ریزان نظام مالیاتی به گونه ‏ای بوده که تبلور کارکردها و کارویژه های مالیات در اقتصاد و نمود اثرات برجسته و بی‎مانند آن در رشد و توسعه ملی، امروز برای همگان روشن و آشکار است و هر ساله شاهد ارتقای مناسبات فیمابین نظام مالیاتی و جامعه مودیان هستیم.
تقوی نژاد در ادامه آورده است:مالیات به عنوان یک ابزار مالی توانمند و کارآمد در حوزه مدیریت اقتصادی کشور، اینک مسیری که برای دهه‏ ها اقتصاد ملی توان پیمودنش را نداشت، هموار ساخته و بودجه کشور به سمت کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی خیز برداشته است.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در این پیام خاطرنشان ساخت: در شرایطی که اثرات و زمینه‏ های مصرف مالیات در جامعه با اذهان عمومی قرابت نزدیکی یافته است، مالیات به عنوان نمادی از اراده و خواست مردمی برای مشارکت در امر توسعه پایدار کشور، در عرصه جامعه رخ‎‏نمایی می‎کند.
وی در ادامه این پیام می افزاید: امروز نقش مالیات در بودجه کشور همواره روندی صعودی داشته تا جایی‏ که اخیرا این نقش از درآمدهای نفتی نیز پیشی گرفته است.
تقوی نژاد تصریح کرده است:در چنین فضایی که اجماع کم‎نظیری در ارکان مختلف نظام پیرامون افزایش نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی پدید آمده و همچنین همراهی و همنوایی مطلوبی از سوی مردم به عنوان نقش ‏آفرینان اصلی نظام مالیاتی مشاهده می‎شود، شرایط برای تداوم اصلاحات و تحولات نظام مالیاتی مهیا شده و زمینه رشد درآمدهای مالیاتی متناسب با ظرفیت‎های اقتصاد کشور با تکیه بر سیاست‎ها و برنامه‎ریزی‎های کلان کشور بیش از هر زمان دیگر مساعد گشته است. تقوی نژاد در بخشی از این پیام تاکید کرده است: آگاهی عمومی نسبت به آثار متعدد و مزایای پرشمار پرداخت مالیات در آبادانی و عمران شهرها و روستاها و توسعه زیرساخت‎های شهری و همچنین پیشبرد اهداف دولت در حوزه‎های امنیت، بهداشت، آموزش و تامین مالی امورات جاری کشور که ماحصل اجرای برنامه‎های وسیع و اثربخشی در حوزه فرهنگ‏سازی مالیاتی و همچنین اطلاع‏ رسانی‎های موثر و بهنگام به افکار عمومی است، از اهمیت ویژه ‏ای برخوردار است؛ چرا که کارکردهای مالیات به ویژه در حوزه‏ هایی همچون توزیع ثروت در جامعه و گسترش عدالت اجتماعی، نه صرفا یک برنامه کلان دولت محور، بلکه یک خواست ملی و مطالبه عمومی و شهروندی به شمار می‏ رود.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا