مالیات بر ارزش افزوده باید از مصرف کننده دریافت شود نه تولید کننده

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده مشکلات زیادی وجود دارد که باید مرتفع شود ضمن اینکه مالیات بر ارزش افزوده باید از مصرف کننده دریافت شود نه تولید کننده .

به گزارش اخبار حسابداری ایران،سیدجواد ساداتی نژاد در گفت وگو اتاق اصناف ایران افزود: قانون مالیات بر ارزش افزوده با ایرادتی همراه است که امید است در اصلاح این قانون برطرف شود به گونه ای که در حال حاضر برخی بخش ها مالیات بر ارزش افزوده پرداخت نمی شود . در همه جای دنیا مالیات بر ارزش افزوده از حلقه آخر گرفته می‌شود در صورتی ما تمام صنایع کشور را درگیر دریافت مالیات بر ارزش افزوده کرده ایم.

وی تصریح کرد: این نوع نقایص در قانون به این دلیل است که حلقه نهایی را به درستی نمی شناسیم و بانک اطاعلاتی ضعیفی داریم و به همین دلیل فشار را بر سر تولیدکننده می گذاریم در صورتی که تولید کننده وسط حلقه قرار گرفته و اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده ضروری است.

ساداتی نژاد اظهارکرد: به عنوان نمونه دریافت مالیات بر ارزش افزوده از برخی باشگاه‌های ورزشی منطقی نیست ؛ جمعیت جوان زیادی داریم که دولت نمی تواند برای اینها فضای کالبدی ایجاد کند؛ سرانه ورزش فوق العاده پایین است و ما مجبوریم از بخش خصوصی کمک بگیریم و برخی از ورزشکاران از روی علاقه باشگاهی را ایجاد می کنند که بعضا صرفه اقتصادی ندارند و تنها نیازهای کشور به ورزش را مرتفع می‌کنند و اینکه بخواهیم این باشگاهها را ملزم به پرداخت مالیات برارزش افزوده کنیم عادلانه نیست.

وی افزود: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده با لایحه پیشنهادی دولت در کارگروه های اقتصادی بررسی و تجزیه و تحلیل شده و بخش ها یا مواد آن هم در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح و به زودی برای تصویب به مجلس شورای اسلامی خواهد آمد./

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا