دریافت ۸۰۰ هزار اظهارنامه مالیات عملکرد سال ۹۵

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران با اشاره به اینکه ۸۰۰ هزار اظهارنامه مالیاتی برای عملکرد سال ۹۵ در تهران اخذ شد، گفت:‌ درآمدهای ۴ ماهه مالیاتی در سال جاری ۹۲ درصد تحقق یافته است.

به گزارش اخبار حسابداری ایران،محمدرضا نوری در گفت‌وگویی با بیان اینکه در کل تهران ۷۰۰ هزار اظهارنامه مالیاتی برای عملکرد سال ۹۵ در بخش مشاغل دریافت شد، اظهار داشت: حدود ۹۰ هزار اظهارنامه نیز مربوط مؤدیان حقوقی ثبت شده و در مجموع حدود ۸۰۰ هزار اظهارنامه دریافت می‌شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی شهر و استان تهران با بیان اینکه امسال از ظرفیت تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم استفاده شد، گفت: این تبصره امکان می‌دهد تا افرادی که سقف درآمدی یا فروش تا ۱۵۶ میلیون تومان داشته باشند، مالیات مقطوع در نظر گرفته شود که حدود ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار مؤدی در این بخش از این ظرفیت استفاده کردند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط معمولاً مالیات این بخش تا دو ماه آینده قطعی می‌شود.

نوری در مورد مالیات ابرازی و پرداختی مؤدیان برای عملکرد سال ۹۵، اظهار داشت: فرآیندی در طرح جامع مالیاتی وجود دارد که براساس آن ارقام به دست خواهد آمد. تا تیرماه در تهران ۹۲ درصد تحقق درآمد وجود دارد که حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان بوده و رشد آن حدود ۱۰ درصد است.

 

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا