حادثه‌دیدگان ناشی از کار بیشتر در کدام گروه‌های سنی هستند؟

آن‌طور که آمار تامین اجتماعی از حوادث کار بهار ۹۴ نشان می‌دهد، در بهار امسال تعداد بیمه‌شدگان حادثه دیده ناشی از کار به چهار هزار و ۱۲۹ نفر بوده است. بیشترین گروه‌های سنی در معرض حوادث، ۳۰ تا ۳۴ سال هستند. در این گروه ۹۸۱ نفر در بهار ۹۴ آسیب دیده‌اند.
پای حوادث ناشی از کار که به میان می‌آید، گروه جوان ۳۰ تا ۳۴ سال بزرگ‌ترین گروه هدف می‌شوند. آن‌طور که آمار بهار سال ۹۴ منتشر شده از سوی سازمان تامین اجتماعی نشان می‌دهد، بیشترین گروهی که در معرض حوادث ناشی از کار بوده‌اند، گروه جوان ۳۰ تا ۳۴ سال بوده‌اند.

البته این گروه‌های ذکر شده در آمارهای تامین اجتماعی، یک اشتراک کلی دارند و آن هم بیمه شدن آنها از سوی تامین اجتماعی است. یعنی کلیه افراد عنوان شده در این آمار، بیمه شده تامین اجتماعی هستند.

بر اساس این آمار، کمترین گروهی که با حوادث ناشی از کار روبرو بوده‌اند، گروه سنی زیر ۱۵ سال است که تنها سه نفر هستند. هرچند که ممکن است در نگاه اول طبیعی به نظر برسد اما از نگاه برخی از فعالان بازار کار، تعدادی از کودکان زیر ۱۵ سال هنوز هم برخلاف قانون وارد بازار کار شده‌اند و در برخی موارد با حوادث جدی در کار خود روبرو می‌شوند.

بعد از گروه ۳۰ تا ۳۴ سال که بیشترین میزان حوادث را به خود اختصاص داده‌اند، گروه ۲۵ تا ۲۹ سال با بیشترین حوادث در حین کار روبرو شده‌اند. در این گروه سنی، ۹۳۸ نفر با حوادث ناشی از کار روبرو شده‌اند. در عین حال، بعد از گروه زیر ۱۵ سال، گروه‌های ۱۵ تا ۱۹ سال، ۶۵ تا ۶۹ سال و ۷۰ سال و بالاتر با کمترین میزان حوادث ناشی از کار روبرو بوده‌اند.

از مجموع این گزارش، می‌توان این‌طور برداشت کرد که در بهار ۹۴، بیشترین سنینی که با حوادث ناشی از کار روبرو بوده‌اند، ۲۵ تا ۳۹ سالگی بوده‌ است. در عین حال، بیمه‌شدگان بالاتر از ۶۵ سال، با کمترین میزان حوادث ناشی از کار روبرو شده‌اند، چرا که تنها ۲۲ نفر بوده‌اند.

http://www.eghtesadnews.com/image.ashx?pid=2016/1/16/800458a7-4750-49be-80bb-285c94add76f_b33aaf4d-8641-4cb3-99fb-26085b9f22aa_freesize-full.png
منبع» اقتصادنیوز/سپیده اشرفی
نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا