آستان قدس رضوی برای اولین بار باید مالیات بدهد

بر اساس لایحه بودجه سال ۹۷، آستان قدس رضوی موظف به پرداخت مالیات می‌شود. آستان قدس رضوی امسال مالیات می دهد. در بودجه پیشنهادی دولت دوازدهم به مجلس که امروز حسن روحانی به بهارستان برد آستان قدس رضوی موظف به پرداخت مالیات شده است. امسال برای اولین بار در جدول شماره ۵ بخش مربوط به مالیات اشخاص حقوقی ردیفی به نام «شرکت ها و موسسات وابسته به آستان قدس رضوی» آمده که بر این اساس و در صورتی که نمایندگان مجلس به آن رای دهند شرکت ها و موسسات وابسته به آستان قدس رضوی باید امسال مالیاتی برابر با ۳۰ میلیارد تومان به دولت پرداخت کنند.

به تازگی سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در پاسخ به انتقادها مبنی بر اینکه چرا این نهاد مالیات پرداخت نمی کند گفته بود «آستان قدس به دلیل اینکه اموالش وقف یا نذر است، از پرداخت مالیات معاف شده است.» به اعتقاد رئیسی «تمام شرکت‌های وابسته (به آستان قدس) وقف هستند و منشأ تمام شرکت‌های اقتصادی نذر و وقف است، هیچ شرکتی در آستان قدس وجود ندارد که موقوفه نباشد» از این رو این شرکت ها تا به امسال مالیات پرداخت نمی کردند. اما در لایحه بودجه سال ۹۷ شرکت ها و موسسات وابسته به آستان قدس رضوی موظف به پرداخت مالیات شده اند.

سال ۹۵ آستان قدس رضوی در قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور ماده ۳۱ بند ب تبصره ۴ موظف به پرداخت مالیات شده بود اما مالیات این نهاد در بودجه سال ۹۶ نیامده و آستان قدس هم اقدامی برای پرداخت آن نکرده بود

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا