نقش موثر حسابداران در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی

استاد حسابداری دانشگاه شیراز و مدرس دانشگاه‌های نبراسکا و پنسیلوانیا آمریکا بر نقش موثر حسابداران در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

پروفسور محمد نمازی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، با اشاره به برگزاری «اولین کنفرانس ملی نقش حسابداری، اقتصاد و مدیریت در توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی» به میزبانی تبریز، گفت: دستیابی به اقتصاد مقاومتی نیازمند عزم عمومی است، باید ادارات و سازمان‌ها به حسابداران اجازه ورود بدهند تا از این طریق ارتباط بین صنعت و دانشگاه برقرار و به دنبال آن اقتصاد مقاومتی عملیاتی شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال محاسبه‌ی قیمت تمام شده و بهره وری که توسط حسابداران انجام می‌گیرد، با اقتصاد مقاومتی نیز رابطه دارد.

او بیان کرد: در کنار زیرساخت مورد نیاز رشته حسابداری، باید به استفاده از حسابداران در بازار کار نیز توجه شود تا آنان بتوانند تخصص خود را در عمل پیاده کنند.

استاد حسابداری دانشگاه شیراز و مدرس دانشگاه‌های نبراسکا و پنسیلوانیا آمریکا، در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص ارتباط گردشگری و حسابداری، یادآور شد: گردشگری رشته نوپایی است که با استفاده از بازاریابی، ایجاد زیرساخت مناسب، تعامل و همکاری سه قوه و اصلاح قوانین حاکم، ‌می‌توان شاهد توسعه این صنعت در کشور بود و البته در کنار آن، رشته حسابداری نیز می‌تواند به پیشبرد اهداف آن کمک کند.

اولین کنفرانس ملی نقش حسابداری، اقتصاد و مدیریت در توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی به میزبانی تبریز با حضور جمعی از اساتید و متخصصان برگزار شد.

سخنرانی پروفسور محمد نمازی، استاد حسابداری دانشگاه شیراز و مدرس دانشگاه نبراسکا و دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا آمریکا با موضوع «بررسی و نقش حسابداری و حسابداران در گسترش توسعه پایدار» و دکتر حسین عبده تبریزی، عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار و مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مدیریت و تامین منابع مالی با «موضوع نقش حسابداری در توسعه پایدار» از جمله برنامه های این کنفرانس بود.

همچنین دکتر نجف قراچورلو، رییس پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی و معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان با «موضوع اقتصاد مقاومتی و صادرات، تولید و اشتغال»، دکتر رسول برادران حسن زاده، عضو هیئت علمی و پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با موضوع «فرصت‌ها و تهدیدهای رشته حسابداری» و دکتر مهدی زینالی با موضوع «بودجه ریزی عملیاتی» به سخنرانی پرداختند.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا