پیشنهاد حذف ۱۳ میلیون یارانه بگیر

در لایحه بودجه ۹۷

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی با تشریح جلسه امروز این فراکسیون با رئیس سازمان برنامه و بودجه از پیشنهاد حذف ۱۳ میلیون یارانه بگیر در لایحه بودجه سال آینده خبر داد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره نشست صبح امروز (یکشنبه ۲۶ آذرماه) فراکسیون مستقلین ولایی با حضور محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه، اظهارداشت: صبح امروز نمایندگان عضو کمیسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی نشست مشترکی را در راستای لایحه بودجه سال ۹۷ برگزار کرند.

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نوبخت در این جلسه اعلام کرد که دولت با رویکرد صریح و شفاف، بودجه را در قالب ۱۴ جلد کتاب که ۳ جلد آن عملکرد سال گذشته و ۲ جلد برنامه عملیاتی بودجه سال آینده است منتشر کرده، گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد طبق برنامه ششم توسعه دولت مکلف به ارائه بودجه عملکردی شده و همچنین دولت واگذاری پروژه‌های عمرانی را در قالب یک کتاب به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این جلسه مطرح شد که درآمدهای مالیاتی دولت شامل مالیات‌های مستقیم به‌ میزان ۱۰۵ هزار میلیارد تومان، حقوق و عوارض گمرکی  معادل ۲۳ هزار میلیارد تومان و سایر در آمدها حدود ۶۵ هزار میلیارد تومان است.

وی ادمه داد: نوبخت در ادامه جلسه اعلام کرد که واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای ۱۰۶ هزار میلیارد تومان است که شامل منابع حاصل از فروش نفت معادل ۱۰۱ هزار میلیارد تومان، واگذاری اموال منقول و غیر منقول به میزان یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و همچنین واگذاری طرح‌های عمرانی به میزان ۴ هزار میلیارد تومان می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، گفت: در ادامه جلسه نوبخت مطرح کرد که منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی مانند اوراق مشارکت ۴۷هزار و ۷۰۰میلیارد تومان است که شامل اوراق مشارکت و اوراق صکوک به‌منظور تصفیه طرح‌های عمرانی به میزان ۲۶ هزار میلیارد تومان، فروش اسناد خزانه معادل ۹ هزار ۵۰۰میلیارد تومان، اوراق تصویه خزانه معادل ۳ هزار میلیارد تومان، واگذاری شرکت‌های دولتی  ۶هزار ۱۰۰میلیارد تومان و سایر منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی معادل ۲ هزار ۴۰۰ میلیارد تومان می‌شود، کل منابع حاصل از اوراق مالی ۳۸ هزار ۵۰۰میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: طبق اظهارات نوبخت، مصارف عمومی دولت ۳۴۷ هزار میلیارد تومان است که شامل اعتبارات هزینه‌ای به میزان ۲۶۸ هزار میلیارد تومان، اعتبارات عمرانی ۴۸هزار میلیارد تومان و همچنین اعتبارات تملک و دارایی‌های مالی ۳۱هزار میلیارد تومان می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در ادامه جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت که ۳ هزار میلیارد تومان به بودجه آموزش و پرورش کشور اضافه شده زیرا در سال آینده ۶۷ هزار نفر از کارکنان این وزارتخانه بازنشسته می‌شوند که به این میزان از بودجه نیاز وجود دارد؛ همچنین طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها دولت مکلف شده است تا ۳۰ درصد از منابع هدفمندی یارانه‌ها جهت تولید و ۲۰ درصد دیگر صرف کمک به خزانه و پروژه‌های عمرانی شود، اقدام دولت در خصوص هدفمندی‌یارانه‌ها در سال آینده مطابق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است.

نماینده مردم رشت در مجلس، گفت: طبق اعلام نوبخت، در این جلسه جمعیت فعلی یارانه بگیران ۷۶ میلیون نفر با ۴۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در سال است که در لایحه بودجه سال آینده پیشنهاد شده تا این جمعیت به ۴۲ میلیون نفر با اعتباری حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان برسد؛ صاحبین درآمد بر اساس عدالت نباید شامل دریافت کنندگان یارانه باشند.

وی افزود: گروه‌هایی که پیشنهاد شده تا در سال آینده یارانه دریافت کنند مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، روستائیان نیازمند، بیماران خاص، گروه‌ های نیازمند، عشایر، بازنشستگان، ایثارگران و سایرین می‌شوند که در این راستا تلاش می‌کنیم هیچ قشر نیازمندی از قلم نیافتد، مجلس نیز باید در این راستا کمک کند.

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: نوبخت در ادامه جلسه تاکید کرد که ۹ میلیون ۲۰۰هزار تفر از جمعیت کشورسالانه به کشورهای دیگر سفر می‌کنند که به‌دلیل وجود نداشتن کارت‌های پولی بین المللی از این طریق ارز بسیاری از کشور خارج می‌شود؛ به همین دلیل مقرر شده تا درآمد حاصل از افزایش حامل های انرژی به طور کامل در راستای تولید و اشتغال صرف شود.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا