حواله‌های ارزی مشمول معافیت مالیاتی شد

حواله‌های ارزی مشمول معافیت مالیاتی شد  /

با تصویب دولت، حواله‌های ارزی که در دوره تحریم وسیله پرداخت نقدی در مبادلات تجاری با خارج از کشور محسوب می‌شود، مشمول مالیات مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم نیست.
تصویب یکی از آیین نامه‌های اجرایی قانون بهبود مستمر محیط کسب و‌کار- مصوب ۱۳۹۰- از جمله مصوبات دولت بود.
این آیین نامه با هدف ایجاد تعادل بین قیمت تولید و قیمت فروش و حمایت از تولید کنندگان کوچک و متوسط و فروشندگان کم سرمایه به تصویب رسیده است.
هیات وزیران همچنین تعیین نصاب معاملات کوچک، متوسط و بزرگ موضوع قانون برگزاری مناقصات را در این جلسه به تصویب رساند.
براساس مصوبه مذکور، نصاب هریک از معاملات کوچک شامل معاملات کمتر از ۱۳۹ میلیون ریال، معاملات متوسط شامل معاملاتی که مبلغ معامله بیشتر از سقف معاملات کوچک بوده و از مبلغ یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال تجاوز نکند و معاملات بزرگ شامل معاملاتی که مبلغ برآورد اولیه آنها بیش از یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال باشد، تعیین شد. این مبالغ برای معاملاتی که به صورت مزایده انجام می‌شوند نیز تسری می‌یابد.
دولت با برقراری مقررات لغو روادید یک طرفه برای دارندگان گذرنامه‌های سیاسی، خدمت و خاصه بین دولت جمهوری اسلامی‌ایران و دولت جمهوری عراق به شرط عمل متقابل موافقت کرد.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. با سلام : چرا کار اقتصاد جیب مردم را به خود ایشان واگذار نمی کنند – همه ما می دانیم تمامی بی سروسامانی چه در عرصه ارز و دلار و چه در عرصه فروش نفت و غیره فقط مداخله دولت است – اگر دولت چشم طمع از درآمد مملکت بردارد همه چیز به مرور حل شده و جریان آب راه خود را پیدا می کند و لازم نیست کسی برای اقتصاد نسخه بپیچد – تازه در زمانی مشابه اگر هم تحریم شدیم دیگر نیاز نیست دولت به کسی نان قرض بدهد همین مردم با ارتباطاتی که حداقل با کشورهای همسایه برقرار میکنند می توانند اثرات تحریم ها با فشارهای خارجی در صورت احتمال در آینده را بسیار کمتر کنند – پس شعار ما باید ابتدا باید این باشد که دولت از اقتصاد کنار بکشد و سیاست برای کسی منبع درآمدی ایجاد نکند که در آنصورت می توان منتظر فساد مالی از سوی سیاستگذاران و اختلاس از سوی ایشان باشیم – درخواست برای ورود به عرصه سیاست باید بسیار کم باشد چرا که درآمدی کمتر از بازار کار به دنبال خواهد داشت – به دلایل فوق و هزار ادله دیگر ابتدا دست دولت را از اقتصاد کوتاه کنید تا افراد و نخبگان و دانشگاهیان جان دوباره بگیرند دیگر زمان کلاه پشمی ها گذشته است .

دکمه بازگشت به بالا