لایحه مالیات بر ارزش افزوده با ۲۰ اصلاح اساسی در راه است

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور گفت: به منظور رفع نواقص قانون مالیات بر ارزش افزوده و ارائه راهکار برای حمایت از تولید و سرمایه­ گذاری در کشور، لایحه مالیات بر ارزش افزوده با ۲۰ اصلاح اساسی ارائه شده است. محمد مسیحی روز چهارشنبه در همایش ملی مالیات بر ارزش افزوده در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: مالیات بر ارزش افزوده بر پایه مصرف و بر عرضه کالاها و ارائه خدمات به منظور حمایت از تولید و سرمایه گذاری وضع شد.

وی اظهار کرد: با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از مهر ماه سال ۱۳۸۷ تلاش شد مشکلات قانون موسوم به تجمیع عوارض رفع شود.

وی گفت: سیاستگذاران و برنامه­ ریزان با تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده اهدافی نظیر گسترش پایه­ های مالیاتی، انتقال بار مالیاتی از تولید و سرمایه­ گذاری به سوی مصرف، اجتناب از اخذ مالیات مضاعف از کالاها و خدمات و توسعه اطلاعات مالیاتی از طریق شفاف­ سازی فعالیت­ های مشمول مالیات بر ارزش افزوده را پیگیری می کردند.

مسیحی افزود: با وجود دسترسی به توفیقات نسبی حاصل از اجرای این قانون، سازمان مالیاتی و فعالان اقتصادی با چالش ­های متعدد در مسیر اجرا مواجه شدند و پس از ۹ سال اجرای موقت و آزمایشی آن، کاستیها و نواقص عمده این قانون آشکار شد.

وی اظهار کرد: در این راستا لایحه مالیات بر ارزش افزوده به مجلس شورای اسلامی ارائه شده که در حال بررسی است.

وی گفت: فعالان اقتصادی در یک نظام مطلوب اجرایی وجهی را از محل منابع مالی خود به عنوان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت نخواهند کرد.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا