بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس آغاز شد

علی‌اکبر کریمی عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده خبر داد.

علی اکبر کریمی در خصوص جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: در نشست کمیسیون اقتصادی تا ماده ۱۸ لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده مورد بحث و بررسی قرار گرفت و عمده بحث درباره ورود به ماهیت معاملات و وضعیت مالیات بر ارزش افزوده و معاملات صوری یا غیرواقعی بود که کمیسیون تلاش می‌کند جلوی این تخلف را بگیرد.

به گزارش اخبار حسابداری ایران،عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: نمایندگان اتحادیه صنف طلافروشان در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی حضور داشتند و نظرات کارشناسی درباره ارزش افزوده معاملات طلا از جمله شمش طلا و طلاهای زینتی داشتند که در جلسات بعدی کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس دهم افزود: در برخی کشورها از حلقه آخر مالیات اخذ می‌شود یعنی مستقیما از مصرف کننده نهایی مالیات غیرمستقیم دریافت می شود اما در ایران و بسیاری دیگر از کشورها در تمامی حلقه ها مالیات اخذ می شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس افزود:کمیسیون اقتصادی با جدیت اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده را دنبال می کند و ما امیدواریم پیش از بررسی بودجه در صحن مجلس گزارش کمیسیون اقتصادی به صحن مجلس ارائه شود.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا