بازگشت شاخص بورس به کانال ۷۶ هزار واحد

بورس اوراق بهادار تهران امروز تکانی به خود داد و به سمت رشد شاخص کل پیش رفت تا شاخص با ۳۱۲ واحد افزایش به بیش از ۷۶ هزار واحد برسد.

امروز – سه‌شنبه – شاخص کل تالار شیشه‌ای از ابتدای باز شدن معاملات با رشد همراه بود و در نهایت ۳۱۲ واحد افزایش پیدا کرد و به مقدار ۷۶ هزار و ۲۹۲ واحد رسید.

این روزها بورس اوراق بهادار تهران با فراز و فرودهای زیادی همراه است به طوری که شاخص کل در روزهای متوالی با افت مواجه می‌شود و سرمایه‌گذاران برای فروش انواع سهم‌های خود صف فروش می بندند و در روز دیگر که شرایط بدون دلایل تکنیکالی و بنیادی به نظر بهتر می رسد شاهد صف های خرید هستیم.

این شرایط بیشتر تحت تاثیر شرایط اقتصادی و سیاسی ایران است چرا که بسیاری از سرمایه‌گذاران نگران هستند که نکند با کوچکترین آسیبی این به تفاهم ایران و کشور های موسوم به ۱+۵ قیمت سهام ها ریزش پیدا کند و سرمایه خود را از دست دهند همین موضوع باعث شده حتی بسیاری از افرادی که ریسک پذیر هم هستند در این شرایط و اوضاع بازار دست به عصا راه روند.

ارزش معاملات امروز تالار شیشه ای بالغ بر ۲۳۰ میلیارد و ۳۵۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد سهام و اوراق بهادار مالی قابل معامله در ۷۲ هزار نوبت معامله بود.

در چهارمین روز از معاملات این هفته بورس اوراق بهادار تهران نماد شرکت‌های پالایش نفت بندر عباس، پالایش نفت اصفهان، صنعتی و معدنی چادرملو بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند و در مقابل شرکت های ایران خودرو، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و فولاد مبارکه اصفهان بیشترین اثر نزولی را در شاخص کل اعمال کردند.

در معاملات امروز نماد شرکت‌هایی همچون مشارکت ملی نفت ایران و حمل و نقل بین المللی خلیج فارس شاهد صف‌های خرید بودند و در مقابل نماد شرکت هایی همچون آذین خودرو، کنتور سازی ایران و صنایع ریخته گری ایران داری صف‌های فروش بودند.

در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع خاک چینی ایران،سیمان بجنورد و معادن منگنز ایران متوقف و از طرف دیگر نماد معاملاتی شرکت های تولید محور خودرو،خدمات انفورماتیک،الکتریک خودرو شرق،داروسازی زهراوی بازگشایی شدند.

شاخص کل فرابورس ایران نیز امروز با ۳.۷ واحد رشد به مقدار ۸۰۴.۸ واحد رسید.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا