دریافت ۶۰ درصد از سود خالص از واردات خودرو به‌عنوان مالیات

نماینده مردم چناران در مجلس در پیشنهاد الحاقی به تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۳۹۷ پیشنهاد اخذ ۶۰ درصد از سود خالص ناشی از واردات خودرو به عنوان مالیات ویژه از واردکنندگان را مطرح کرد که تصویب شد.

محمد دهقان در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در پیشنهاد الحاقی به تبصره ۶ لایحه بودجه ۹۷ پیشنهاد داد: باید دولت را موظف کنیم ۶۰ درصد از درآمد (سود خالص) حاصل از واردات خودرو در سالای ۹۵ و ۹۶ را به عنوان مالیات ویژه از واردکنندگان دریافت کند.

وی ادامه داد: دو سال گذشته رانت بزرگی برای واردکنندگان ایجاد شد، ابتدا اجازه دادند ثبت سفارش بزرگی برای واردات خودرو انجام شود و بعد آن را متوقف کردند و برای واردات تعرفه گذاشتند که باعث شد وارد کنندگان به ثروت‌های چند هزار میلیارد تومانی برسند البته گرانی دلار هم مزید بر علت بود.

نمایندگان موافق، مخالف و اخطار دهنده نیز ضمن موافقت با کلیت این پیشنهاد اما محل رسیدگی این موضوع را لایحه‌ای مستقل دانستند.

پورمحمدی نماینده دولت نیز گفت: قانون هیچ وقت عطف به ماسبق نمی شود سخنانی هم که در صحن توسط نمایندگان مخالف بیان شد درست نیست، اعلام شد ۱۰۰ هزار میلیارد تومان واردات انجام می‌شود که این عدد بسیار کلانی است در حالیکه دولت برای سال آینده ۱.۵ میلیارد دلار واردات خودرو پیش بینی کرده است در  حالیکه اگر ۱۰۰ هزار میلیارد تومانِ مخالفان درست باشد، ۲۸ میلیارد دلار واردات خودرو انجام شده است که این آدرس غلط دادن به مردم است.

پس از مذاکرات مجلس از ۲۴۲ نماینده حاضر در جلسه ۱۶۳ نماینده با این پیشنهاد موافقت کردند.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا