آستان قدس ۳ نوع مالیات می‌دهد

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که در آستان قدس نه شرکتی تعطیل شده نه بحران کارگری داریم افزود: امروز آستان قدس رضوی مالیات‌ بر ارزش‌افزوده، مالیات‌های تکلیفی و مالیات‌های جمعی- خرجی را با محاسبه وزارت امور اقتصاد و دارایی پرداخت می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی درباره پرداخت مالیات آستان قدس رضوی گفت: تا ۲ سال پیش به ‌فرمان حضرت امام خمینی(ره) آستان قدس مالیاتی پرداخت نمی‌کرد، اما بنا به نامه‌ای که بنده در ابتدای تصدی خدمتگزاری آستان به محضر مقام معظم رهبری ارسال کردم بر اساس امر مبارک معظم له امروز آستان قدس رضوی مالیات‌ بر ارزش‌افزوده، مالیات‌های تکلیفی و مالیات‌های جمعی-خرجی را با محاسبه وزارت امور اقتصاد و دارایی پرداخت می‌کند.

وی در عین حال تاکید کرد: آستان قدس رضوی چندین برابر مالیات خود را صرف مواردی ازجمله امدادرسانی به مستضعفان، مدرسه‌سازی، خدمت‌رسانی در حوزه درمان، آموزش و… می‌کند که قانوناً از وظایف دولت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین تصریح کرد: طی ۲ سال گذشته بالاترین میزان بازرسی و حسابرسی درون و بیرون سازمانی از آستان قدس رضوی انجام‌شده است، این حسابرسی‌ها را مفید می‌دانیم چراکه سلامت و شفافیت کار را تضمین می‌کند.

وی ادامه داد: تمام عملکرد اقتصادی آستان قدس در سال ۹۵ موردبررسی دقیق قرارگرفته؛ درآمد تمام موقوفات و محل صرف درآمد آن‌ها دقیق بررسی و تعیین‌شده و قابل‌عرضه است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه طی ۲ سال اخیر تهمت‌های ناروا و ناحق بسیاری به آستان قدس رضوی زده شد، گفت: برخی آقایان تا ۱۱ اتهام ناروا و بی‌اساس زده‌اند که یکی از آن موارد موضوع مالیات است.

 

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا