مالیات برارزش افزوده کارخانه‌های سنگبری را تعطیل کرد

مالیات برارزش افزوده کارخانه‌های سنگبری را تعطیل کرد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کارخانه‌های سنگبری به دلیل اختلاف نظر با سازمان امور مالیاتی اقدام به تعطیلی کارگاه خود کردند و تا زمان بررسی دقیق نمی توان مقصر اصلی را تشخیص داد.
حمیدرضا فولادگر در گفت و گو با خانه ملت، در رابطه با دلایل تعطیلی کارخانه های سنگ گفت: اصلی ترین دلیل تعطیلی، اعتراض کارخانه داران به شیوه محاسبه مالیات و اختلاف نظر پیش آمده با دولت است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود:نمی‌توان حق را به طور کامل به کارخانه‌های سنگ بری داد، از این رو موضوع نیازمند بررسی بوده و ما توصیه تعطیلی یا اعتصاب را به آنها نمی کنیم.
وی تصریح کرد: موضوع از این قرار است که سنگ بری ها به منظور اعتراض به شیوه محاسبه مالیات بردرآمد، فرم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده را ارایه نکردند و همین موضوع باعث تشدید اختلافات مابین صنوف سنگ و سازمان امور مالیاتی شد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از این رو سازمان امور مالیاتی از فعالین صنعت سنگ درخواست کرده که بدهی مالیات بردرآمد را محاسبه، پرداخت و پس از آن، اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده را ارایه کنند، اما سنگ بری ها اعلام کردند که ابتدا باید تسویه حساب به آنها داده شود و پس از آن اظهار نامه ارزش افزوده را ارایه می کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس بیان کرد: البته دولت معتقد است که این خواسته قابل اجرا نبوده و کارخانه های سنگ بری باید همزمان مالیات بر درآمد و ارزش افزوده را تسویه کنند، با این حال حق با هر دو گروه بوده و تا زمان بررسی های دقیق نمی توان مقصر اصلی را معرفی کرد.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا