افزایش ۱۹.۸ درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۷ در مرحله نهایی

اعضای کارگری و کارفرمایی شورای عالی کار با افزایش ۱۹.۸ درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۷ و همچنین ۱۲ درصدی سایر سطوح به علاوه ۲۴۱۸۸ ریالی روزانه مزد به طور کلی توافق کرده‌اند اما این توافق هنوز مصوب نشده است.

اعضای گروه کارگری و کارفرمایی بالاخره برای میزان افزایش دستمزد حداقل‌بگیران و سایر سطوح مزدی به طور کلی توافق کرده‌اند. این توافقات نشان می‌دهد که حداقل دستمزد سال آینده ۱۹.۸ درصد و سایر سطوح مزدی ۱۲ درصد به علاوه ۲۴۱۸۸ ریالی مزد افزایش پیدا کند.

در صورت تصویب افزایش ۱۹.۵ درصدی حداقل مزد نزدیک به یک میلیون و ۱۱۴ هزار تومان در سال ۹۷ خواهد شد. همچنین در سال ۹۷ تغییری در حق مسکن و بن کارگری سال ۹۷ اعمال نخواهد شد و به احتمال زیاد همان رقم ۴۰ هزار تومان برای مسکن و ۱۱۰ هزار تومان برای بن کارگری ثابت بماند.

قرار است نمایندگان کارفرمایی امشب به همراه نمایندگان کارگری و دولت در وزارت کار جمع شده و بخشنامه مزدی سال ۹۷ را تکمیل و مصوب کنند.

ربیعی با این رقم برای دستمزد سال آینده موافقت کرده است و در حال حاضر وزیر کار برای جلب نظر وزرای اقتصاد و صنعت در حال رایزنی جداگانه است تا موافقت آنها را برای تصویب این ارقام بگیرد.

 

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

‫۵ نظرها

  1. سلام چرا سایر سطوح ۱۲ درصد بخدا مسخره شده اگه مصوب بشه ۱۹.۵.همه کارگران ۱۹.۵ .اگه اینجوره منی ک چندسال کار کردم اونی که تازه وارده تو شرکت حقوقش ازمن میزنه بالا این اخر نامردیه .الان دو ساله ک اینجور شده نگاه جدول کنین تو این سالها افزایش حقوق چطور بوده

    1. سلام این افزایش برای حداقل مزد شغل می باشد در حداقل مزد شغل سایر موارد دستمزد روزانه نیست برای اینکه کسی که با گروه ۱ شروع به کار می کنه نه سنوات دارد و نه پایه سربازی و نه سایر موارد . ولی در سایر گروهها با افزایش نرخ ۱۲%بعلاوه مبلغ ثابت برای مزد شغل در محاسبه بایستی با همان افزایش ۱۹.۸درصدی برای حداقل حقوق برابر باشد .
      این افزایش ۱۲درصدی برای سایر گروهها ، مربوط به سایر موارد دستمزد روزانه و سایر مزایای دریافتی از شرکت و کارفرما است فلذا محاسبات آن می بایست صحیح بوده و برای کسانی مفهوم نیست توضیح داده شود .
      برای مقدار افزایشات درصدی و مبلغ ثابت نظر خاصی ندارم و باید همه ما تابع تصیمات و بخشنامه خروجی از طرف دولت و موافقت نماینده کارفرمایان و کارگران باشیم .

  2. به نظر من دولت طبق تورم های اخیر هیچگونه افزایشی در دستمزد کارگران انجام نمیده بخاطر اینکه درصد افزایش تورم نسبت به افزایش حقوق بیش از حد مجاز میباشد و در این وسط فقط سرمایه داران سود میبرند. در اقتصاد آمار تورم در قسمت سعودی هست و درآمد سیر نزولی خودش رو به سر میبرد. دولت بایستی به حقوق کارگران که کارمندان هم مثل کارگر کار میکنند احترام بگذارند. و حداقل حقوق قانون کار با درصد تورم معادل ۲۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال باشد که با برآورد دولت ۱۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال نیز امکان پذیر هست. یا اینکه شرکت های خصوصی رو پشتیبانی کنه تا مثل شرکتهای دولتی اقدام کنند. و از دست افراد سود جو و فرصت طلب خارج شوند. اصلا در ایران خصوصی سازی معذلی بر افراد جامعه بود. و فساد مالی از این قسمت رقم خورد. تا زمانی که شرکتهای دولتی بودند وضع مردم نیز خوب بود.

  3. من محل کارم تا منزل فاصله زیادی داره تمام حقوقم برای هزینه رفت و امدم میره حداقا حقوق باید دومیلیون تومن باشه ک ۵۰۰/۶۰۰تومن برای خرج خانوادمون بمونه با این اوضاع تورم و گرانی

دکمه بازگشت به بالا