نشست تکمیلی تعیین دستمزد ۹۷ به فردا موکول شد

نماینده کارفرمایان در شورای‌عالی کار با اعلام این خبر که فردا نشست تعیین دستمزد ۹۷ کارگران با دستور کار بررسی میزان افزایش مزد سایر سطوح کارگری برگزار می‌شود، گفت: نرخ ۴۲۰۰ تومانی در حد حرف است و نوسانات اخیر بنگاه‌ها را به ورطه ورشکستگی کشانده است.

بسته مزدی سال ۹۷ کارگران با وجود برگزاری جلسات متعدد شورای عالی کار هنوز تکمیل نشده است و با وجود تعیین افزایش ۲۰ درصدی حداقل حقوق کارگران، سایر سطوح مزدی در انتظار تصمیم اعضای شورای عالی کار هستند.

به گزارش اخبار حسابداری ایران، دو پیشنهاد نهایی از سوی نمایندگان کارگری و کارفرمایی برای تعیین میزان افزایش حقوق سایر سطوح کارگری که بیش از حداقل حقوق (۹۳۰ هزار تومان) در سال ۹۶ دریافتی داشتند، ارائه شده است.

نمایندگان کارگری مصمم هستند تا به دلیل قدرت خرید ازدست‌رفته کارگران و همچنین ایجاد انگیزه‌های لازم برای ارائه کار بهتر، افزایش ۱۲ درصدی بعلاوه روزانه ۲۴۱۸۸ ریال افزایش یابد، اما کارفرمایان نیز پیشنهاد آخر خود را افزایش ۸.۳ درصدی سایر سطوح کارگری بعلاوه روزانه ۳۳۳۳۵ ریال را مطرح کرده‌اند.

در این باره اصغر آهنی‌ها، عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی به خبرنگار فارس گفت: به دلیل مشکلات بنگاه‌های تولیدی و احتمال ورشکستگی آنها در نتیجه افزایش بیش از اندازه مزد، بیش از نرخ تورم (۸.۳ درصد) مزد سایر سطوح کارگری را نمی‌توانیم افزایش دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اعلام نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی برای استفاده قانونی متقاضیان در کاهش هزینه‌های تولید اثرگذار خواهد بود؟ اظهار داشت: این تصمیم به‌تازگی در دولت گرفته شده و هنوز میزان استقبال و نتایج آن معلوم نیست؛ چراکه نوسان چند هفته گذشته بسیاری از تولیدکنندگان را به سمت ورشکستگی و تعطیلی بنگاه‌ها کشاند.

وی گفت: نمی‌توانیم صرفاً با استناد به یک حرف که هنوز عملیاتی نشده، صحبت و نتیجه‌گیری کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در باره اینکه زمان برگزاری نشست شورای عالی کار برای تعیین میزان افزایش مزد سایر سطوح کارگری تعیین شده است یا خیر، گفت: شفاهاً روز چهارشنبه (فردا) برای برگزاری نشست شورای عالی کار اعلام کردند و اگر دعوت‌نامه رسمی آن ارسال شود، با تمایل شرکت خواهیم کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با تعامل و رایزنی با گروه‌های کارگری افزایش مزد را با ایجاد رضایت‌ خاطر در کارگران پیگیری کنیم.

به گزارش اخبار حسابداری ایران، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته بود که تا پیش از پایان فروردین ماه ۹۷، بخشنامه دستمزد سال ۹۷ را به بنگاه‌ها ابلاغ کند.

 

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا