پایان ماراتن تعیین دستمزد سال ۹۷

در نشست امروز دستمزد کارگران دارای پایه حقوق بیش از ۹۲۹ هزار و ۹۳۱ در سال ۹۶، به صورت ترکیبی از «درصد» و «رقم ثابت ماهیانه» تعیین شد به این ترتیب که به دستمزد پایه سال ۹۶ این گروه از کارگران، ۱۱ درصد، به اضافه روزانه ۲۸۲۰۸ ریال(۸۴ هزار و ۶۲۴ تومان رقم ثابت در ماه) اضافه خواهد شد.

پس تشکیل چندین نشست مشترک نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت برای تعیین دستمزد کارگران برای سال جاری در اسفندماه و اختلاف نظر نمایندگان کارگری و کارفرمایی در خصوص میزان افزایش دستمزد سایر سطوح مزدی، سرانجام در نشست امروز شورای عالی کار، با توافق سه جانبه گرایی پرونده دستمزد ۹۷ بسته شد.

لازم به ذکر است، رقم ثابت ماهیانه به پایه حقوق تمامی کارگران (به غیر از حداقلی بگیران) اضافه خواهد شد.

در نشست امروز همچنین دستمزد حداقلی بگیران، یعنی کارگرانی که پایه حقوق آنها در سال ۹۶ به میزان ۹۲۹ هزار و ۹۳۱ تومان بود ۱۹.۵ درصد افزایش یافت. به این ترتیب حقوق پایه این گروه از کارگران با افزایش ۱۸۵ هزار و ۹۸۶ تومانی به یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۲۶۹ تومان رسید.

پایه سنوات برای کارگران قرارداد دائم و موقت تحت پوشش قانون کار با بیش از یک سال سابقه کار، همچون سال گذشته روزانه ۱۷۰۰۰ ریال تعیین شده است.

در سال ۹۷ حق مسکن کارگران ۴۰ هزار تومان، حق بن کارگری ۱۱۰ هزار تومان و حق اولاد به ازای هر فرزند زیر ۱۸ سال ۱۱۱ هزار و ۱۲۶ تومان خواهد بود که به دستمزد کارگران اضافه خواهد شد.

بخشنامه دستمزد سال ۹۷ کارگران تا روز یکشنبه ۲۶ فروردین‌ماه ۹۷ از سوی وزیر کار برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

‫۸ نظرها

  1. با عرض سلام وخسته نباشید وزیر محترم وکلیه تصمیم گیرندگان حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی این سوال رو دارم چرا ما که در زمان پرداخت حق بیمه بیشتر پرداخت میکردیم الان موقع افزایش حقوق.سالانه بازنشیتگی نسبت به حقوقهای پایین تر کمتر درصدی اضافه میشود البته من موافق افزایش حقوق حداقلی هستم نه از این روش چون به حقوقهای بالا ظلم میشود

  2. این بود ۲۰% ۲۰% ؟؟؟؟ تورم تو کشور ما ۱۰% که قراره ۱۰% به حقوق ما اضافه کنند؟؟؟؟ این همه جلسه، این همه تأخیر در ابلاغ، بعد برای امثال بنده که پایه حقوق ۱.۲۰۰ شده ۱۰%؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعاً ؟؟؟؟ چطور محاسبه کردید به این عدد رسیدین؟؟؟ برنج ۵۰ تومنی شده ۷۵، دلار ۳۷۰۰ شده ۶۰۰۰( تازه گیر هم نمی یاد)، همه چی ۵۰ برابر شده، اونوقت ۱۰% ؟؟؟؟؟ این بود آرمانهای امام؟؟؟ این بود آب و برق مجانی؟؟؟ یا فقط چوبش برای ما بود؟؟؟؟

  3. سلام این چه قانونیه که اگه کسی دو سال سابقه کار نداشته باشه حق اولاد تعلق نمیگیره مگه اون بچه خرج نداره ماهی فقط صد هزار تومن پول پوشاک بچه ست هرجا هم که میری بخوای کار کنی میگه سابقه کار !

  4. چقدر اعتراض کنیم چقدر سوال بپرسیم وقتی کسی جواب گو نیست
    فقط برای خودم متاسفم که تو این مملک متولد شدم

  5. سلام
    با اونای هستم که حقوق ما کارگرا رو تایین میکنن فقط یک روز ببین فقط یک روز فکر کن که فرزند خودت انقدر حقوقش باشه میدونم فکر کردنش براتون سخته شما دارین با اینده فرزندای ما بازی میکنین

  6. بابا ترو خدا به فکر کارگر باشید خیلی از زندگی ها به خاطر حقوق کم داره متلاشی میشه زن وبچه من چه گناهی کردن زن کارگر شدن کمک کنید این وصعیت درست بشه

دکمه بازگشت به بالا