هفته جهانی حسابدار به تمامی حسابداران عزیز تهنیت باد

بر اساس توافق فدراسیون جهانی حسابداران مقرر شد هفته دوم دسامبر همه ساله به عنوان هفته حسابدار در جهان معرفی و جشن شادی حسابداران برگزار شود.

فدراسیون بین‌المللی حسابداران (IFAC) که در پی نیاز به ایجاد یک تشکل حرفه‌ای جهانی در سال ۱۹۷۷ تشکیل شد، اکنون دارای ۱۷۹ عضو پیوسته و وابسته از ۱۳۰ کشور جهان از جمله ایران است و حدود ۵/۲ میلیون حسابدار شاغل در حرفه حسابرسی مستقل، آموزش، خدمات دولتی، صنعت و تجارت را نمایندگی می‌کند. فدراسیون بین‌المللی حسابداران در سال ۲۰۰۷ در سی‌امین سالروز تاسیس خود برای نخستن بار روزهای ۲ تا ۸ دسامبر را به‌عنوان هفته حسابداری انتخاب و به تمام اعضای خود در سراسر جهان پیشنهاد کرد که در این هفته با برگزاری مراسم ویژه‌ای از حسابداران کشور خود تجلیل به عمل آورند و حرفه حسابداری و نقش حسابداران را در شفافیت اطلاعات مالی و توسعه‌ی اقتصادی کشور، به عموم بشناسانند.

به دنبال این اعلام، در سال ۱۳۸۶، جامعه حسابداران رسمی ایران و انجمن حسابداران خبره ایران به‌عنوان اعضای پیوسته‌ فدراسیون بین‌المللی حسابداران، تاریخ ۱۴ تا ۲۱ آذرماه هرسال را هفته حسابداری و ۱۵ آذر را به‌عنوان روز حسابدار، در ایران اعلام کردند که در پی آن، هر سال برنامه‌های ویژه‌ای برای گرامیداشت هفته حسابداری و روز حسابدار در ایران برگزار می‌شود.روز حسابدار، ذهن هر شنونده را به دو موضوع مهم معطوف می‌دارد: نخست آنکه، از یکسو ذهن‌ها متوجه اشخاصی می‌شود که علاوه بر تجربه و تخصص، راه دشوار خدمت به سلامت مالی کشور را بر پایه‌ اصول اخلاق حرفه‌ای که پیوندی ناگسستنی با حسابداری دارد برگزیده‌اند. دوم آنکه، هم‌اکنون صدها هزار نفر حسابدار با درجات مختلف صلاحیت تخصصی، مهارت و تجربه در بخش‌های عمومی، خصوصی و تعاونی کشور به خدمت اشتغال دارند.

همچنین بنا بر آمار رسمی وزارت علوم شمار دانشجویان رشته‌ حسابداری در حال حاضر حدود ۲۵ هزار نفر یعنی بیش از ۱۰درصد کل دانشجویان کشور است. بنابراین، جا دارد تا سیاست‌گذاران و مدیران عرصه اقتصادی کشور، با توجه به مشکلات و تنگناهای موجود در این حرفه، سیاست‌ها و راهکارهای ترویج و ارتقای جایگاه و منزلت شاغلان حرفه حسابداری را مورد بازخوانی و توجه قرار دهند و با برنامه‌ریزی و وضع قوانین مناسب، مسئولیت ملی خویش را در جهت حل و رفع معضلات و مشکلات جامعه حسابداری کشور ادا کنند.

روز حسابدار، بهانه‌ای شایسته و فرصتی ارزشمند و مغتنم است تا دانشگاه‌ها، بنگاه‌های اقتصادی دولتی و خصوصی و دیگر نهادهای عمومی در طول هفته ۱۴ تا ۲۱ آذر ماه با برگزاری «روز حسابدار» ضمن معرفی جایگاه و نقش حسابداران در موفقیت سازمان‌ها، از حسابداران در استخدام خود قدردانی کنند.وب سایت اخبار حسابداری ایران ضمن شادباش این هفته به تک تک شما حسابداران گرامی و تمامی افراد وابسته به این حرفه برای تمامی شما عزیزان آرزوی سلامتی و شادکامی در تمامی مراحل زندگی حرفه‌ای داشته و امید دارد که این وب‌سایت بتواند بیش از پیش در اطلاع رسانی دقیق خبری در کنار شما عزیزان باشد.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا