دریافت مالیات بر ارزش افزوده از محصول نهایی در سال ۹۶

عضو هیأت رئیسه مجلس از مصوبه کمیسیون تلفیق برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده از محصول نهایی در سال آینده خبر داد.به گزارش اخبار حسابداری ایران به نقل از فارس، غلامرضا کاتب در همایش فرصت های سرمایه گذاری صنعت و معدن استان سمنان اظهار داشت:دریافت مالیات بر ارزش افزوده از محصول نهایی در کمیسیون تلفیق مصوب شده و این موضوع در صحن علنی مجلس نیز مطرح خواهد شد. وی تصریح کرد: به این ترتیب عملکرد ما در این بخش شبیه بسیاری از کشورها خواهد بود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ادامه داد: هرچند مالیات دریافتی کاهش خواهد یافت اما به توسعه سرمایه گذاری کمک خواهد کرد.

کاتب همچنین با اشاره به تکلیف برنامه ششم برای همه نهادها در جهت کاهش سالانه حداقل ۱۰ درصدی قاچاق کالا، اظهار داشت: دولت مکلف است ۲۰ درصد از درآمد حاصل از کالاهای مکشوفه را در بخش مشوق‌های صادراتی هزینه کند.

وی با اشاره به پیش بینی رشد ۸ درصدی اقتصاد در برنامه ششم، افزود: حداقل ۵.۲ درصد از این رقم باید از طریق سرمایه گذاری و ۲.۸ درصد نیز از طریق بهره وری محقق شود.

وی با اشاره به رفع برخی موانع در زمینه سرمایه گذاری در برنامه ششم و بودجه ۹۶ گفت: دولت مکلف است به طور متوسط سالانه ۲۱ درصد رشد سرمایه گذاری را در برنامه ششم محقق کند تا به رشد اقتصادی پیش بینی شده دست یابیم.

کاتب با اشاره به پیش بینی رشد ۷.۶ درصدی اقتصادی در سال ۹۶ گفت: در سال جاری رشد اقتصادی بالای ۵ درصد را تجربه کردیم.

وی اجرای قوانین تسهیل کننده سرمایه گذاری و ایجاد ظرفیت برای جذب سرمایه گذاری را به عنوان دو شرط لازم برای تحقق رشد اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: طبق برنامه ششم، برای اولین بار بسیاری از سرمایه گذاران خارجی می توانند با مؤسسات مالی و اعتباری ایرانی جوینت شوند.

وی ادامه داد: همچنین این تکلیف ایجاد شده که از ابتدای سال ۹۶ حداقل ۴۰ درصد تسهیلات بانکی به بخش صنعت و معدن اختصاص یابد.

عضو هیأت رییسه مجلس در پایان از راه اندازی قطار حومه ای تهران ورامین پیشوا گرمسار در هفته اول اسفندماه خبر داد و گفت: ممکن است این برنامه به دلیل استیضاح وزیر راه با تأخیر روبرو شود.

به گفته وی تاکنون ۳۷ میلیارد تومان قرارداد پیمانکاری در منطقه ویژه گرمسار منعقد شده است.

 

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا