بررسی معافیت‌های مالیاتی کارگاه‌های زیر ۵ و ۱۰ نفره

عضو شورای عالی کار دستور کار بعدی کمیته روابط کار شورای عالی کار در موضوع امنیت شغلی کارگران را بررسی معافیت‌های مالیاتی کارگاه‌های زیر ۵ و ۱۰ نفره عنوان کرد.

علی خدایی عضو کمیته روابط کار شورای عالی کار با اشاره به دستور کار کمیته روابط کار درباره امنیت شغلی کارگران گفت: دستور کار بعدی ما بررسی معافیت‌های مالیاتی است که در سال‌های اخیر ذیل ماده ۱۹۱ قانون کار در در نظر گرفته شده و در سال‌های گذشته برای کارگاه‌های زیر ۱۰ و ۵ نفره اعمال شده است.

خدایی تاکید کرد: این معافیت‌ها منجر به سوء استفاده‌های زیادی از کارگران شده و پیشنهاد بعدی ما به شورای عالی کار این خواهد بود که تعیین تکلیف کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر برای بررسی بی نظمی و جلوگیری از سوء استفاده از کارگران بر مبنای این معافیت های قانونی در دستور کار قرار گیرد.

این عضو شورای عالی کار گفت:جلسه بعدی شورای عالی کار طبق فاصله زمانی قانونی احتمالاً هفته اول تیر ماه برگزار می‌شود و پیشنهاد بررسی این موضوع در بحث امنیت شغلی کارگران از سوی ما مطرح خواهد شد.

وی درباره موضوع آیین نامه تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار درباره ساماندهی قراردادهای موقت در مشاغل غیر مستمر گفت: این آیین نامه در کارگروه روابط کار مصوب شده و به تایید این کارگران کارفرمایان و نمایندگان دولت رسیده است تحلیل ما این است که با توجه به صراحت قانونی و توافق شرکای اجتماعی بر سر این موضوع مانعی برای تصویب آن در هیئت دولت نباشد.

وی ادامه داد: نگران تصویب این موضوع نیستیم چرا که فاصله زیادی از تصویب آن در کارگروه گذشته و هنوز منتظریم تا که از سوی وزیر برای تصویب در هیئت دولت ارائه شود.

 

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا