اخبار حسابداری ایران

رشد ۲.۶ درصدی خریداران سهام

نرم‌افزار حسابداری ویژن

در قیاس با هفته پیش صورت گرفت؛
رشد ۲.۶ درصدی خریداران سهام

 

در هفته منتهی به ۱۶ بهمن ماه، دو میلیارد و ۷۷۱ میلیون سهم به ارزش ۱۲ هزار و ۵۸۵ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد.

به گزارش (سنا)، در هفته منتهی به ۱۶ بهمن ماه امسال، ۱۲۴ هزار و ۱۲۰ خریدار در ۳۶۳ هزار و ۱۴۴ دفعه به داد و ستد پرداختند. بر این اساس تعداد خریداران در قیاس با هفته پیش، ۲.۶ درصد افزایش داشت.

در هفته یاد شده، دو میلیارد و ۷۷۱ میلیون سهم به ارزش ۱۲ هزار و ۵۸۵ دفعه به صورت خرد و بلوک جابه جا شد.

همچنین از ابتدای امسال، ۱۷۰ میلیارد و ۶۹۴ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۸۶۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال دادوستد شده است. در این مدت، تعداد پنج میلیون و ۳۰۴ هزار و ۳۹ سرمایه گذار، در ۱۵ میلیون و ۶۹۶ هزار و ۷۷۹ دفعه این تعداد سهام را خریداری کرده اند.

روند شاخص

شاخص کل بورس اوراق بهادار در هفته ای که گذشت با کاهش ۰.۷۰ درصدی به ۸۲ هزار و ۲۱۴ واحد رسید.

بر این اساس، شاخص کل از ابتدای سال تا پایان این هفته، ۴۴ هزار و ۱۷۴ واحد رشد کرد تا بازدهی ۱۱۶.۱ درصدی را نصیب سرمایه گذاران کند.

شاخص شناور آزاد نیز به عدد ۹۴ هزار و ۸۴۸ واحد رسید که نسبت به هفته پیش یک درصد کاهش داشت.

در عین حال شاخص صنعت در آخر هفته، بر روی عدد ۶۹ هزار و ۲۳۰ واحد ایستاد که در قیاس با هفته قبل، ۰.۴۰ درصد کاهش را نشان می داد. شاخص بازار اول در هفته گذشته با ۰.۹۰ درصد و شاخص بازار دوم با ۰.۳۰ درصد کاهش همراه شد.

معاملات اوراق مشارکت

در هفته منتهی به ۱۶ بهمن ماه، تعداد ۴۵۰ هزار و ۱۸ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۴۵۰ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار معامله شد. این در حالی است که از ابتدای سال ۹ میلیون و ۱۱۶ هزار و ۱۰۱ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۹ هزار و ۱۱۹ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار خریداری شده است.

خروج از نسخه موبایل