اخبار حسابداری ایران

پیش‌بینی کاهش ۴۰ هزار میلیارد تومانی درآمدهای مالیاتی با تصویب مالیات مصرف

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه طرح جامع مالیاتی در حال اجرا است، گفت: اخذ مالیات مصرف به جای مالیات بر ارزش افزوده ۴۰ هزار میلیارد تومان از درآمدها را کاهش داده و وابستگی به درآمد نفت را افزایش می‌دهد.

به گزارش اخبار حسابداری ایران به نقل از فارس، سید کامل تقوی‌نژاد امروز در حاشیه دهمین همایش مالی و مالیاتی در دانشگاه تهران در مورد افتتاح طرح جامع مالیاتی اظهار داشت: این طرح ۳۲ پروژه تعریف شده دارد و در حال حاضر طرح جامع مالیاتی در حال اجرا است و یکی از ۱۱ پروژه اصلی وزارت اقتصاد بود که اکنون فعالیت خود را شروع کرده تا مدیریت ریسک مراحل نهایی را سیر می‌کند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور تأکید کرد: در حال حاضر براساس سامانه‌های موجود ۳۰۰ هزار مؤدی جدید شناسایی شده‌اند.

وی در مورد اینکه براساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه گفته شده مالیات ارزش افزوده از حلقه آخر و مصرف اخذ شود، تصریح کرد: این موضوع منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی و وابستگی بیشتر بودجه به درآمد نفتی می‌شود. همچنین اطلاعاتی که از حلقه‌های مالیات بر ارزش افزوده به دست آمده، با این مصوبه از دست خواهد رفت.

وی تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود ۴۰ هزار میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی که مربوط به مالیات ارزش افزوده است، در صورت تصویب نهایی مالیات مصرف در مجلس کاهش یابد.

 

خروج از نسخه موبایل