طرح جامع مالیاتی سال ۹۳ در تمام استان های کشور اجرایی می شود

taxgov

 

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور از اجرای آزمایشی طرح جامع مالیاتی در سه استان کشور خبر داد و گفت: این طرح سال ۹۳ در تمام استان های کشور عملیاتی می شود.

به گزارش ایرنا، حسین وکیلی افزود: طرح جامع مالیاتی در سه استان کشور اجرا و نتایج مطلوبی در زمینه ارایه خدمات مناسب به مردم و ساماندهی مودیان مالیاتی به دنبال داشته است.
وی هدف از اجرای این طرح را جمع آوری اطلاعات مودیان مالیاتی و بنگاه های اقتصادی، امانتداری و شفاف سازی در پرداخت مالیات عنوان کرد.
وکیلی مکانیزه و الکترونیکی شدن امور مالیاتی برای ساماندهی فرایندهای اجرایی مالیات را یکی دیگر از طرح های در دست اقدام سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد.
وی اظهار کرد: در صورت حمایت حاکمیت و مردم، عزم عمومی سازمان امور مالیاتی نه تنها قادر به تامین هزینه های عمومی است بلکه با ارایه راهکارهای مناسب و نهادینه کردن فرهنگ مالیاتی می تواند کل بودجه عمومی کشور را تامین کند.
معاون توسعه منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز  گفت: جایگاه، اهمیت و نقش وصول مالیات ها در بودجه و هزینه های عمومی بر هیچکس پوشیده نیست.
مجید محنایی افزود: نقش سازمان امور مالیاتی با توجه به رویکرد دولت جدید مبنی برسرمایه گذاری بر منابع غیر نفتی و کاهش هزینه کرد منابع نفتی بیش از پیش ملموس است.
وی یکی از معضلات اساسی در وصول در آمدهای مصوب را فرار مالیاتی مودیان عنوان کرد و گفت:باید قوانین کامل و محکمی برای مقابله با این معضل تصویب و اعمال شود.

محنایی خواستار ارتقای آگاهی مردم نسبت به پرداخت مالیات شد و افزود: چنانچه فرایند وصول مالیات به طور شفاف برای مردم تبیین و تفهیم شود از این امر استقبال خواهند کرد.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا