کارگرانی که کمتر از ۹۷۴ هزار تومان عیدی گرفتند، شکایت کنند

eyd92

کارگرانی که کمتر از ۹۷۴ هزار تومان عیدی گرفتند، شکایت کنند

 

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عیدی و پاداش امسال کارگران، معادل۶۰ روز آخرین مزد آنان در قبال یک سال کار است که نباید کمتر از ۹۷۴ هزار و ۲۵۰ تومان برای سال جاری باشد.
سید حسن هفده تن در گفت‌وگو با تسنیم, با اشاره به حداقل حقوق کارگران در سال ۹۲ اظهار داشت: عیدی و پاداش کارگران نباید کمتر از ۹ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۵۰۰ ریال باشد.
وی درباره سقف حداکثر حقوق دریافتی کارگران گفت: برخی از کارگران عیدی و پاداش  بیش از حداقل حقوق، دریافتی دارند و مبلغ پرداختی به این گروه از کارگران نباید از معادل سه ماه حداقل مزد قانونی تجاوز کند.
هفده تن تصریح کرد: بر این اساس سقف مبلغ عیدی و پاداش کارگران برای یک سال کار، معادل ۱۴ میلیون و ۶۱۳ هزار و ۷۵۰ ریال است.اما عیدی آن دسته از نیروی کار که در برخی از دستگاه‌‌های دولتی مشغول فعالیت هستند ومشمول قانون خدمات کشوری می‌شوند به صورت کارمندی محاسبه می‌شود.
معاون روابط کار وزارت تعاون با انتقاد از عملکرد برخی کارفرمایان در پرداخت عیدی و پاداش کارگران ادامه داد: در صورتی که کارگران از عدم رعایت قانون در دریافت عیدی و پاداش خود ناراضی هستند می توانند با مراجعه به هیئت‌‌های تشخیص و حل اختلاف شکایت خود را پیگیری کنند ما نیز در کمترین زمان به این موضوع رسیدگی می کنیم.
هفده تن در پاسخ به اینکه  سقف عیدی و پاداش سالانه کارگرانی که به صورت نیمه وقت  یا کمتر از ساعات کار تمام وقت کارگاه به کار اشتغال دارند چگونه است, گفت: عیدی و پاداش این گروه از کارگران به نسبت ساعات کار  که در واحد تولیدی بوده‌اند، محاسبه می شود.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا