خبر خوش دولت به کارمندان غیر تهرانی/برخی کارمندان مستقر در استانها هم فوق العاده ویژه می گیرند

یکی از گلایه ها و پیگیری های کارمندان دولت این بود که آیا ذکر عنوان «کارکنان ستادی» در مصوبه بهمن ماه دولت به معنای حذف همه کارمندان مستقر در استانها از دریافت فوق العاده ویژه خواهد بود؟

به گزارش صبحانه، بر اساس ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری، مبلغی تحت عنوان «فوق‌العاده ویژه» در موارد خاص با توجه به عواملی از قبیل بازار کار داخلی و بین ‌المللی، ریسک ‌پذیری، تأثیر اقتصادی فعالیتها در درآمد ملی، انجام فعالیت و وظایف تخصصی و ستادی و تحقیقاتی و حساسیت‌ کار با پیشنهاد سازمان مدیریت و تصویب هیئت وزیران، برای حداکثر ۲۵ درصد از مشاغل،‌ در برخی از دستگاههای اجرائی در نظر گرفته خواهد شد.

البته این قانون تاکید کرده است که پرداخت فوق‌العاده‌های مذکور در هر کدام از دستگاههای اجرایی، ‌مشروط به اعمال اصلاحات ساختاری، نیروی انسانی، فنآوری و واگذاری امور به بخش غیر دولتی و استفاده از منابع حاصل از صرفه‌جویی‌های به عمل آمده، در سقف اعتبارات مصوب امکانپذیر می‌باشد و این فوق‌العاده‌ها جزو دیون منظور نمی‌گردد.

بر اساس این اختیار قانونی، هیئت دولت در جلسه ۱۲ بهمن خود به پیشنهاد سازمان مدیریت، این فوق العاده ویژه را تصویب کرد و بر این اساس، مقرر شده است فوق العاده مذکور برای مشاغل تخصص برای کارکنان ستادی وزارتخانه ها و سازمانهای مستقل زیر نظر رییس جمهور که انجام وظایف تخصصی، ستادی، تحقیقاتی و حساس را به عهده دارند برای حداکثر ۲۵ درصد مشاغل اجرایی شود.

اما یکی از گلایه ها و پیگیری های کارمندان دولت این بود که آیا ذکر عنوان «کارکنان ستادی» در مصوبه بهمن ماه دولت به معنای حذف همه کارمندان مستقر در استانها خواهد بود؟

فوق-الاده-ویژه

بر اساس توضیحات جدید خزانه داری کل کشور که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، مشخص شده است که پاسخ این سوال منفی است و مقرر شده است این فوق العاده ویژه مشروط به تایید سازمان مدیریت برای سازمانهای ستادی که حیطه وظایف و ماموریت های آنها در گستره ملی است قابل پرداخت خواهد بود.

منبع : صبحانه آنلاین

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا